dc.contributor.advisor |
POGOLȘA, Lilia |
|
dc.contributor.author |
AFANAS, Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-31T13:47:57Z |
|
dc.date.available |
2022-10-31T13:47:57Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
AFANAS, Aliona. Teoria şi praxiologia formării profesionale continue a cadrelor didactice: Specialitatea 531.01 - Teoria generală a educației: tz. doct. hab. în științe ale educației. Cond. șt. POGOLȘA Lilia. Chişinău, 2022. 422 p. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3584 |
|
dc.description.abstract |
Obiectivele cercetării: 1. Interpretarea analitică a conceptelor de formare profesională a cadrelor didactice; 2. Analiza sistemelor de formare profesională continuă a cadrelor didactice la nivel național și internațional; 3. Determinarea fundamentelor epistemologice ale Teoriei profesionalizării cadrelor didactice; 4. Esențializarea constructivă a cadrului metodologic al formării profesionale continue din perspectiva profesionalizării cadrelor didactice; 5. Structurarea dimensională a instrumentelor metodologice de formare profesională continuă; 6. Specificarea criteriilor și indicatorilor de poziționare a activității de formare profesională continuă; 7. Elaborarea și validarea experimentală a Paradigmei de formare profesională continuă din perspectiva profesionalizării cadrelor didactice. Noutatea și originalitatea științifică constă în: fundamentarea științifică a Teoriei profesionalizării cadrelor didactice; conceptualizarea Paradigmei de formare profesională continuă din perspectiva profesionalizării cadrelor didactice; elaborarea Referențialului de formare profesională continuă din perspectiva profesionalizării cadrelor didactice, care include condițiile socio-psihopedagogice de formare profesională continuă, finalitățile de formare profesională continuă, planificarea procesului de formare profesională continuă, programul de formare profesională continuă, curriculumul de formare profesională continuă, programul formatorului; elaborarea criteriilor și indicatorilor de profesionalizare a cadrelor didactice, determinate de evoluția pieței muncii la nivel național și internațional; definirea conceptului de profesionalizare a cadrelor didactice, care reprezintă setul de competențe profesionale dezvoltate, axate pe roluri bine stabilite în contextul dimensiunii cognitiv-axiologice, dimensiunii motivaţional-atitudinale și dimensiunii acţional-strategice. |
en_US |
dc.description.abstract |
Research objectives: 1. Analytical interpretation of the concepts of teachers’ professional training; 2. Analysis of teachers’ continuous professional training systems at national and international level; 3. Determining the epistemological foundations of the Theory of the professionalization of the teaching staff; 4. Constructive essentialization of the methodological framework of continuous professional training from the perspective of the professionalization of the teaching staff; 5. Dimensional structuring of methodological tools for continuous professional training; 6. Specificity of the criteria and indicators for positioning the continuous professional training activity; 7. Development and experimental validation of the Paradigm of continuous professional training from the perspective of the professionalization of the teaching staff. The new research direction: Theory and methodology of the professionalization of the teaching staff. The scientific novelty and originality consists in: scientific substantiation of the Theory of the professionalization of the teaching staff; the conceptualization of the Paradigm of the continuous professional training from the perspective of the professionalization of the teaching staff; the elaboration of the Referential for continuous professional training from the perspective of the professionalization of the teaching staff, which includes the socio-psycho-pedagogical conditions of continuous professional training, the purposes of continuous professional training, the planning of the process of continuous professional training, the program of continuous professional training, the curriculum of continuous professional training, the trainer's program; the elaboration of criteria and indicators for the professionalization of the teaching staff, determined by the evolution of the labor market at the national and international level; definition of the concept of professionalization of the teaching staff, which represents the set of developed professional skills, focused on well-established roles in the context of the cognitive-axiological dimension, the motivational-attitudinal dimension and the action-strategic dimension. |
|
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Formarea profesională continuă a profesorilor |
en_US |
dc.subject |
Profesionalizare didactică |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare profesională |
en_US |
dc.subject |
Educație permanentă |
en_US |
dc.subject |
Autoformare |
en_US |
dc.subject |
Continuous professional training |
en_US |
dc.subject |
Permanent education |
en_US |
dc.subject |
Self-training |
en_US |
dc.title |
Teoria şi praxiologia formării profesionale continue a cadrelor didactice |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |