REPOZITORIU UPSC

Reflections on the usefulness of the "Conflictology" course from the perspective of insuring children's rights

Show simple item record

dc.contributor.author ȚĂRNĂ, Ecaterina
dc.date.accessioned 2022-10-31T08:30:09Z
dc.date.available 2022-10-31T08:30:09Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation ȚĂRNĂ, Ecaterina. Reflections on the usefulness of the "Conflictology" course from the perspective of insuring children's rights. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26.11.2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 165-170. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3575
dc.description As we will report in this article, teachers can prevent the escalation of conflicts into bullying behavior or an overall educational crisis. In particular, pedagogical students need to develop their conflict resolution skills and become aware that all conflicts can be resolved constructively from the perspective of ensuring the children's rights. Both teachers and students must not become "prisoners of conflict", and authoritarianism and coercion cannot have a place in the educational environment, leaving room only for mutual respect. Through this approach we plead for the introduction in the Curriculum, the field of initial professional training Educational Sciences of a course entitled „Conflictology". en_US
dc.description.abstract După cum vom relata în acest articol, cadrele didactice pot preveni transformarea conflictului într un comportament de tip bullying sau într-o criză educațională. În viziunea noastră, studenții pedagogi trebuie să-și dezvolte abilitățile de rezolvare a conflictelor și să devină conștienți că toate conflictele pot fi rezolvate constructiv din perspectiva asigurării drepturilor copilului. Atât cadrele didactice, cât și elevii nu trebuie să devină „prizonierii conflictului”, iar autoritarismul și coerciția nu-și pot avea locul în mediul educațional, lăsând locul respectului reciproc. Prin acest demers pledăm pentru introducerea în Planul de Studii, domeniul de formare profesională inițială Științe ale Educației a unui curs cu titlul „Conflictologie”. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Conflictologie en_US
dc.subject Mediul educațional en_US
dc.subject Conflicte distructive en_US
dc.subject Bullying en_US
dc.subject Criză educațională en_US
dc.subject Rezolvarea conflictelor en_US
dc.subject Drepturile copiilor en_US
dc.subject Conflictology en_US
dc.subject Educational environment en_US
dc.subject Destructive conflicts en_US
dc.subject Bullying en_US
dc.subject Educational crisis en_US
dc.subject Conflict resolution en_US
dc.subject Children's rights en_US
dc.title Reflections on the usefulness of the "Conflictology" course from the perspective of insuring children's rights en_US
dc.title.alternative Reflecții asupra utilității cursului „Conflictologie” din perspectiva asigurării drepturilor copilului. en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account