Abstract:
După cum vom relata în acest articol, cadrele didactice pot preveni transformarea conflictului într un comportament de tip bullying sau într-o criză educațională. În viziunea noastră, studenții pedagogi trebuie
să-și dezvolte abilitățile de rezolvare a conflictelor și să devină conștienți că toate conflictele pot fi rezolvate
constructiv din perspectiva asigurării drepturilor copilului. Atât cadrele didactice, cât și elevii nu trebuie să
devină „prizonierii conflictului”, iar autoritarismul și coerciția nu-și pot avea locul în mediul educațional,
lăsând locul respectului reciproc. Prin acest demers pledăm pentru introducerea în Planul de Studii, domeniul
de formare profesională inițială Științe ale Educației a unui curs cu titlul „Conflictologie”.
Description:
As we will report in this article, teachers can prevent the escalation of conflicts into bullying
behavior or an overall educational crisis. In particular, pedagogical students need to develop their conflict
resolution skills and become aware that all conflicts can be resolved constructively from the perspective of
ensuring the children's rights. Both teachers and students must not become "prisoners of conflict", and
authoritarianism and coercion cannot have a place in the educational environment, leaving room only for
mutual respect. Through this approach we plead for the introduction in the Curriculum, the field of initial
professional training Educational Sciences of a course entitled „Conflictology".