dc.contributor.author |
PAȘA, Timofei |
|
dc.contributor.author |
CALANCEA, Angela |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-24T08:50:57Z |
|
dc.date.available |
2022-10-24T08:50:57Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
PAȘA, Timofei, CALANCEA, Angela. Specific methods and techniques of intervention in adolescents with SEN. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26.11.2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 147-152. ISBN 978-9975-46-617-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-617-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3572 |
|
dc.description |
Adolescence is a time of great emotional as well as psychological changes, emerging sexuality
and important life choices regarding employment and education. During this transition period, adolescents
and especially those with disabilities may be vulnerable in society.
International development programs tend to focus on young students or adults, without paying particular
attention to the needs and interests of adolescents. This can negatively affect opportunities for teenagers to
develop their skills as well as to participate in community life. Key factors influencing personal development
and socialization often include the attitude and behavior of parents, family members and colleagues, and
traditional social or community values. |
en_US |
dc.description.abstract |
Adolescența este o perioadă cu foarte mari schimbări emoționale precum și psihologice, de
sexualitate emergentă și de alegeri importante de viață cu privire la ocuparea forței de muncă și educație. În
această perioadă de tranziție, adolescenții și mai ales cei cu dizabilități pot fi vulnerabili în societate.
Programele de dezvoltare internațională tind să se focuseze asupra elevilor mici sau adulților, fără o atenție
deosebită la nevoile și interesele adolescenților. Acest aspect poate afecta negativ oportunitățile pentru
adolescenți de a-și dezvolta abilitățile precum și de a participa la viața comunității. Factorii cheie care influențează dezvoltarea personală și socializarea includ adesea atitudinea și comportamentul părinților,
membrilor familiei și colegilor și valorile tradiționale sociale sau comunitare. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
CES |
en_US |
dc.subject |
Învățământ special |
en_US |
dc.subject |
Strategii |
en_US |
dc.subject |
Deficiență |
en_US |
dc.subject |
Dizabilitate |
en_US |
dc.subject |
SEN |
en_US |
dc.subject |
Special education |
en_US |
dc.subject |
Strategies |
en_US |
dc.subject |
Deficiency |
en_US |
dc.subject |
Disability |
en_US |
dc.title |
Specific methods and techniques of intervention in adolescents with SEN |
en_US |
dc.title.alternative |
Metode și tehnici specifice de intervenție la adolescenții cu CES |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |