REPOZITORIU UPSC

Educational psychology- the fundamental capitalization in respecting the chid’s rights and the basis of educational process

Show simple item record

dc.contributor.author COTOROBAI, Andriana
dc.date.accessioned 2022-10-24T08:41:07Z
dc.date.available 2022-10-24T08:41:07Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation COTOROBAI, Andriana. Educational psychology- the fundamental capitalization in respecting the chid’s rights and the basis of educational process. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26.11.2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 143-147. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3571
dc.description This scientific study has the purpose of highlighting the primordial importance of educational psychology which represents both the fundamental capitalization in respecting the child’s rights and the basis of educational process in institutional and family environment. In the first part of the work are represented ”psychology” and ”education” concepts, but not at last their needed influence in the student educational process. The second part of the work represents the importance of child’ s rights that are found in The United Nations Convention on the Rights of the Child, but also the explanations regarding to the science of educational psychology as a fundamental capitalization in respecting the child’s rights. At the end of the study, conclusions are drawn on both topics România. en_US
dc.description.abstract Respectivul studiu științific are drept scop evidențierea importanței primordiale a psihologiei educației care reprezintă atât fundamentul valorificator în respectarea drepturilor copilului, cât și baza procesului educativ în mediul instituțional și familial. În prima parte a lucrării sunt prezentate conceptele de ,,psihologie” și ,,educație’’, dar nu în ultimul rând influența lor atât de necesară în procesul educativ al școlarului. A doua parte a lucrării prezintă importanța drepturilor copilului pe care le regăsim în Convenția Națiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, dar și explicațiile referitoare la știința psihologiei educației ca fundament valorificator în respectarea drepturilor copilului. La finalul studiului sunt creionate concluziile cu privire la ambele subiecte abordate. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Psihologie en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Drepturi en_US
dc.subject Copil en_US
dc.subject Bază en_US
dc.subject Valorificare en_US
dc.subject Psychology en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Rights en_US
dc.subject Child en_US
dc.subject Basis en_US
dc.subject Capitalization en_US
dc.title Educational psychology- the fundamental capitalization in respecting the chid’s rights and the basis of educational process en_US
dc.title.alternative Psihologia educației – fundamentul valorificator în respectarea drepturilor copilului și baza procesului educativ en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account