REPOZITORIU UPSC

Child rights aspects referred to in literary and non-literary texts

Show simple item record

dc.contributor.author MÎȚU, Daniela
dc.date.accessioned 2022-10-24T08:33:55Z
dc.date.available 2022-10-24T08:33:55Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation MÎȚU, Daniela. Child rights aspects referred to in literary and non-literary texts. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26.11.2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 139-142. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3570
dc.description The main purpose of this article is to present children's rights issues reflected in literary and non literary texts for primary school students. As a result of the experience offered by the activity at the department, in the thirty years, I have noticed an increase in the students' interest in reading, which has children as its main characters. By using different modern, active-participatory methods, they take an interesting part in the debates initiated on issues related to children's rights. The desire to read among primary school students increases especially when they find themselves in the actions of the book read, when they are asked for their opinion and it is taken into account, and the methods used by the teacher encourage them to say what they think. en_US
dc.description.abstract Prezentul articol are scopul principal de a prezenta aspecte privind drepturile copilului reflectate în textele literare și nonliterare, pentru elevii din ciclul primar. Ca rezultat al experienței oferite de activitatea la catedră, în cei treizeci de ani, am constatat o creștere a interesului elevilor pentru lectura care are ca personaje principale copiii. Prin utilizarea diferitelor metode moderne, activ-participative, aceștia iau parte cu interes la dezbaterile inițiate pe teme care vizează drepturile copilului. Dorința de a citi în rândul elevilor din clasele primare crește mai ales atunci când aceștia se regăsesc în acțiunile cărții lecturate, când li se cere părerea și se ține cont de ea, iar metodele utilizate de cadrul didactic îi încurajează să spună ceea ce gândesc. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Textul literar en_US
dc.subject Textul nonliterar en_US
dc.subject Receptarea de mesaje en_US
dc.subject Drepturile copilului en_US
dc.subject Literary text en_US
dc.subject Non-literary text en_US
dc.subject Receiving messages en_US
dc.subject Children's rights en_US
dc.title Child rights aspects referred to in literary and non-literary texts en_US
dc.title.alternative Aspecte privind drepturile copilului reflectate în textele literare și nonliterare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account