Abstract:
În acest articol ne-am referit la modalitățile de a cunoaște drepturile elevilor nivelului primar de
învățământ.
Elevii la acest nivel pot să-și cunoască drepturile sale prin lectură, având formată competența de gestionare a
experienței lectorale în contexte educaționale, abilitatea de a mânui acest instrument, și prin intermediul
tehnologiilor informaționale și de comunicație.
Utilizarea tehnologiilor informaționale și de comunicație în cadrul disciplinei Limba și literatura română,
creșterea interesului elevilor pentru lectură va facilita capacitatea de a cunoaște drepturile elevilor la educație
și instruire, dreptul de a-și expune propria opinie
Description:
In this article we have referred to the ways of getting to know the rights by the pupils of the
primary school level.
The primary school pupils can acknowledge their rights by means of reading, having the competence to
manage the learning experience within educational contexts, the ability to manage this proceeding, alongside
throughout information and communication technologies.
The use of information and communication technologies in the Romanian language and literature object and
increase of pupils' interest for reading will facilitate the potential to know the rights of pupils to education,
training, and the right to express their own opinion.