REPOZITORIU UPSC

Psychological determinants of well-being in adults and children

Show simple item record

dc.contributor.author POPESCU, Maria
dc.contributor.author COJOCARU, Irina
dc.date.accessioned 2022-10-21T07:36:12Z
dc.date.available 2022-10-21T07:36:12Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation POPESCU, Maria, COJOCARU, Irina. Psychological determinants of well-being in adults and children. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26.11.2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 120-127. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3566
dc.description The subjective state of well-being reflects the perception and individual evaluation of one's own life, affective state, of psychological and social functioning. In this article we describe the psychological determinants of well-being that are authentic for both adults and children, adolescents. School, the school group is very important for any child, because his personality is shaped in the context of interpersonal, group and intergroup relationships. Through interactions, communication with peers and teachers, harmonious, well-being interindividual and intraindividual social relations are promoted. This relationship is mediated by the importance attributed by the actor to social relations and the culture of the environment that prescribes psycho-emotional support as a coping mechanism. The psychological well-being of the child, of the student, of the teacher is found in the social support. en_US
dc.description.abstract Starea subiectivă de bine reflectă percepția și evaluarea individuală asupra propriei vieți, stări afective, ai funcționării psihologice și sociale. În acest articol descriem determinantele psihologice ale stării de bine care sunt autentice atât pentru adulți cât și pentru copii, adolescenți. Școala, grupul școlar este foarte important pentru orice copil, căci personalitatea lui se modelează în contextul relațiilor interpersonale, grupale şi intergrupale. Prin intermediul interacțiunilor, a comunicării cu semenii și profesorii se promovează relații sociale interindividuale și intraindividuale armonioase, de bunăstare. Această relație este mediată de importanța atribuită de actor relațiilor sociale și de cultura mediului care prescrie suportul psiho-emoțional ca mecanism de coping. Bunăstarea psihologică a copilului, a elevului, a cadrului didactic se regăsește în suportul social. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Stare subiectivă de bine en_US
dc.subject Bunăstare psihologică en_US
dc.subject Elevi en_US
dc.subject Grup școlar en_US
dc.subject Relații interpersonale en_US
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Subjective well-being en_US
dc.subject Psychological well-being en_US
dc.subject Students en_US
dc.subject School group en_US
dc.subject Interpersonal relationships en_US
dc.subject Communication en_US
dc.title Psychological determinants of well-being in adults and children en_US
dc.title.alternative Determinantele psihologice ale stării de bine la adulți și copii en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account