Abstract:
Starea subiectivă de bine reflectă percepția și evaluarea individuală asupra propriei vieți, stări
afective, ai funcționării psihologice și sociale.
În acest articol descriem determinantele psihologice ale stării de bine care sunt autentice atât pentru adulți
cât și pentru copii, adolescenți. Școala, grupul școlar este foarte important pentru orice copil, căci
personalitatea lui se modelează în contextul relațiilor interpersonale, grupale şi intergrupale. Prin intermediul
interacțiunilor, a comunicării cu semenii și profesorii se promovează relații sociale interindividuale și
intraindividuale armonioase, de bunăstare. Această relație este mediată de importanța atribuită de actor
relațiilor sociale și de cultura mediului care prescrie suportul psiho-emoțional ca mecanism de coping.
Bunăstarea psihologică a copilului, a elevului, a cadrului didactic se regăsește în suportul social.
Description:
The subjective state of well-being reflects the perception and individual evaluation of one's own
life, affective state, of psychological and social functioning.
In this article we describe the psychological determinants of well-being that are authentic for both adults and
children, adolescents. School, the school group is very important for any child, because his personality is
shaped in the context of interpersonal, group and intergroup relationships. Through interactions,
communication with peers and teachers, harmonious, well-being interindividual and intraindividual social
relations are promoted. This relationship is mediated by the importance attributed by the actor to social
relations and the culture of the environment that prescribes psycho-emotional support as a coping
mechanism. The psychological well-being of the child, of the student, of the teacher is found in the social
support.