REPOZITORIU UPSC

Integration vs school inclusion. Terminological developments

Show simple item record

dc.contributor.author FRĂȚILĂ, Alina
dc.date.accessioned 2022-10-20T07:40:50Z
dc.date.available 2022-10-20T07:40:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation FRĂȚILĂ, Alina. Integrare vs incluziune școlară. Evoluții terminologice. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26.11.2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 106-109. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3562
dc.description The right to education is one of the most important human rights. Education acts as a multiplier, because it in turn allows all people, including people with disabilities, to enjoy other human rights. Improves economic, social and cultural rights. When students with special educational needs enter the education system, we often hear the words "integration" or "inclusion" to describe the type of class in which they will study. In some cases, the terms are used interchangeably, referring to the fact that students are “integrated into a regular class” or “included in a regular class. "There are, however, significant differences between the two. It is important to know the difference if we want to create an inclusive school and an inclusive society. en_US
dc.description.abstract Dreptul la educație este unul dintre cele mai importante drepturi ale omului. Educația acționează ca un multiplicator, deoarece la rândul său permite tuturor oamenilor, inclusiv persoanelor cu dizabilități, să se bucure de alte drepturi ale omului. Îmbunătățește drepturile economice, sociale și culturale. Când elevii cu nevoi educaționale speciale intră în sistemul de învățământ, auzim adesea cuvintele „integrare” sau „incluziune” pentru a descrie tipul clasei în care vor studia. În unele cazuri, termenii sunt folositi în mod interschimbabil, referindu-se la faptul că elevii sunt „integrați într-o clasă obișnuită” sau „incluși într-o clasă obișnuită. ” Există, totuși, diferențe semnificative între cele două. Este important să știm diferența dacă vrem să creăm o școală incluzivă și o societate incluzivă. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Integrare en_US
dc.subject Incluziune en_US
dc.subject Elevi cu nevoi speciale en_US
dc.subject Școala incluzivă en_US
dc.subject Integration en_US
dc.subject Inclusion en_US
dc.subject Students with special needs en_US
dc.subject Inclusive school en_US
dc.title Integration vs school inclusion. Terminological developments en_US
dc.title.alternative Integrare vs incluziune școlară. Evoluții terminologice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account