Abstract:
Dreptul la educație este unul dintre cele mai importante drepturi ale omului. Educația acționează
ca un multiplicator, deoarece la rândul său permite tuturor oamenilor, inclusiv persoanelor cu dizabilități, să
se bucure de alte drepturi ale omului. Îmbunătățește drepturile economice, sociale și culturale. Când elevii cu
nevoi educaționale speciale intră în sistemul de învățământ, auzim adesea cuvintele „integrare” sau
„incluziune” pentru a descrie tipul clasei în care vor studia. În unele cazuri, termenii sunt folositi în mod
interschimbabil, referindu-se la faptul că elevii sunt „integrați într-o clasă obișnuită” sau „incluși într-o clasă
obișnuită. ” Există, totuși, diferențe semnificative între cele două. Este important să știm diferența dacă vrem
să creăm o școală incluzivă și o societate incluzivă.
Description:
The right to education is one of the most important human rights. Education acts as a multiplier,
because it in turn allows all people, including people with disabilities, to enjoy other human rights. Improves
economic, social and cultural rights. When students with special educational needs enter the education
system, we often hear the words "integration" or "inclusion" to describe the type of class in which they will
study. In some cases, the terms are used interchangeably, referring to the fact that students are “integrated
into a regular class” or “included in a regular class. "There are, however, significant differences between the
two. It is important to know the difference if we want to create an inclusive school and an inclusive society.