dc.contributor.author |
VRABIE, Silvia |
|
dc.contributor.author |
ARTIMENCO, Miroslava |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-19T08:32:17Z |
|
dc.date.available |
2022-10-19T08:32:17Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
VRABIE, Silvia, ARTIMENCO, Miroslava. Formation of self-knowledge competence in Primary School students in the discipline of Personal Development. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26.11.2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 79-88. ISBN 978-9975-46-617-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-617-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3558 |
|
dc.description |
Personal development education is part of all school subjects and is always related to the content
that refers to the current stage of student development. Life skills training is becoming increasingly complex
during the compulsory school curriculum. Personal development begins at an early age, with the entry into
the school system, in kindergarten or primary school, and lasts until the end of compulsory education.
Through the discipline of Personal Development, the aim is to form in students the competence of self knowledge and at the same time a strategic attitude, which is characterized by initiative, proactive behavior
in personal and social life, risk anticipation and design of compensatory actions. |
en_US |
dc.description.abstract |
Educația privind dezvoltarea personală face parte din toate disciplinele școlare și are întotdeauna
legătură cu conținutul care se referă la etapa actuală de dezvoltare a elevilor. Formarea abilităților de viață
devine din ce în ce mai complexă pe parcursul curriculumului școlar obligatoriu. Dezvoltarea personală
începe de la o vârstă timpurie, odată cu intrarea în sistemul școlar, la grădiniță sau clasele primare, și durează
până la încheierea învățământului obligatoriu. Prin intermediul disciplinei Dezvoltarea Personală se
urmărește de a forma la elevi competența de autocunoaștere și totodată o atitudine strategică, ce se
caracterizează prin iniţiativă, comportament proactiv în viaţa personală şi socială, anticiparea riscurilor şi
proiectarea acţiunilor compensatorii. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Competență de autocunoaștere |
en_US |
dc.subject |
Metode de autocunoaștere |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare personală |
en_US |
dc.subject |
Self-knowledge competence |
en_US |
dc.subject |
Methods of self-knowledge |
en_US |
dc.subject |
Personal development |
en_US |
dc.title |
Formation of self-knowledge competence in Primary School students in the discipline of Personal Development |
en_US |
dc.title.alternative |
Formarea competenței de autocunoaștere la elevii din clasele primare în cadrul disciplinei Dezvoltarea Personală |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |