Abstract:
Acest articol abordează o problemă mereu actuală în domeniul educației, tradiție – modernitate –
drepturile copilului, ideea scrierii a apărut în rezultatul realizării orelor de laborator, cu studenții, la cursul de
Teorie a educației. Copiii învață copiind modele. Modelele evoluează în timp, o dată cu dezvoltarea gândirii
umane. Evoluția și democratizarea societății umane au condus la ideea stabilirii drepturilor omului și, nu în
ultimul rând, a drepturilor copilului. Educația, ca fenomen social, prin însăși esența ei, valorifică tradițiile și
respectarea drepturilor copilului.
Description:
This article addresses an ever-present issue in the field of education, tradition - modernity -
children's rights. The idea of writing appeared as a result of conducting laboratory classes with students at
the Theory of Education course. Children learn by copying patterns. Models evolve over time as human
thinking develops. The evolution and democratization of human society have led to the idea of establishing
human rights and, last but not least, the rights of the child. Education, as a social phenomenon, by its very
essence, capitalizes on traditions and respect for children's rights.