dc.contributor.advisor |
GLAVAN, Aurelia |
|
dc.contributor.author |
NICOLESCU, Alexandra-Cristina |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-17T14:14:10Z |
|
dc.date.available |
2022-10-17T14:14:10Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
NICOLESCU, Alexandra-Cristina. Dezvoltarea calităților volitive la preadolescenți: Specialitatea 511.02 Psihologia dezvoltării și psihologia educațională: tz. doct. în psihologie. Cond. șt. GLAVAN Aurelia. Chişinău, 2022. 216 p. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3550 |
|
dc.description |
Scopul cercetării constă în elaborarea, fundamentarea teoretică și valorificarea experimentală a unui program de intervenţie psihologică prin tehnici de relaxare pentru diminuarea stresului perceput a sportivilor adolescenți în perioada precompetițională.
Obiectivele cercetării: Determinarea fundamentelor teoretico-conceptuale privind stresul și tehnicile de relaxare a sportivilor adolescenți în pregătirea precompetițională; identificarea caracteristicilor psihologice ale sportivilor necesare pentru controlul stresului și pentru atingerea performanței sportive; stabilirea nivelurilor și particularităților de manifestare a stresului, a anxietății și a stimei de sine la adolescenții sportivi, în perioada precompetițională; conceptualizarea, implementarea și validarea experimentală a Programului de intervenţie psihologică prin tehnici de relaxare pentru diminuarea stresului perceput a sportivilor adolescenți în pregătirea precompetițională; elaborarea unor concluzii științifice și recomandări privind sporirea performanței sportive și a stimei de sine prin diminuarea stresului și a anxietății la adolescenții sportivi.
Noutatea și originalitatea științifică rezultă din proiectarea și punerea în practica psihologică a unor fundamente teoretice privind stresul competițional și a unui Program de intervenţie psihologică ce crează premise reale pentru gestionarea anxietății prin tehnici de relaxare care diminuează stresul perceput al sportivilor adolescenți sporind stima de sine a acestora în context precompetițional. Cercetarea reprezintă, la nivel național, una din primele lucrări psihologice care oferă o viziune unitară asupra principiilor, condițiilor și metodelor prin descrierea caracteristicilor psihologice ale sportivilor adolescenți, necesare pentru controlul stresului, atingerea performanței sportive și care fac posibilă adoptarea programului într-o strategie eficientă de autogestionare a stresului precompetițional. |
en_US |
dc.description.abstract |
The purpose of the research consists in the development, theoretical substantiation and experimental valorization of a psychological intervention program through relaxation techniques to reduce the perceived stress of adolescent athletes in the pre-competitive period.
The objectives of the research: Determining the theoretical-conceptual foundations regarding stress and relaxation techniques of adolescent athletes during the pre-competitive training period; identifying the psychological traits of athletes necessary to control stress and achieve sports performance; establishing the levels and particularities of stress, anxiety and self-esteem manifestation in adolescent athletes, in the precompetitive period; the conceptualization, implementation and experimental validation of the Psychological Intervention Program through relaxation techniques to reduce the perceived stress of adolescent athletes in precompetitive training; the development of scientific conclusions and recommendations regarding the enhancement of sports performance and self-esteem by reducing stress and anxiety in adolescent athletes.
Novelty and scientific originality results from the design and implementation of theoretical foundations regarding competitive stress and a psychological intervention program that creates real premises for managing anxiety through relaxation techniques that reduce the perceived stress of adolescent athletes and increase the adolescent athletes' self-esteem in a pre-competitive context. The research represents, at the national level, one of the first psychological papers that offers a unified vision on the principles, conditions and methods by describing the psychological characteristics of adolescent athletes, necessary for controlling stress, achieving sports performance and making it possible to adopt the program in an effective strategy of selfmanagement of pre-competitive stress. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Stres |
en_US |
dc.subject |
Anxietate |
en_US |
dc.subject |
Tehnici de relaxare |
en_US |
dc.subject |
Intervenţie psihologică |
en_US |
dc.subject |
Stress |
en_US |
dc.subject |
Psychological intervention |
en_US |
dc.subject |
Anxiety |
en_US |
dc.subject |
Relaxation techniques |
en_US |
dc.subject |
Стресс |
en_US |
dc.subject |
Психологическое вмешательство |
en_US |
dc.subject |
Техники релаксации |
en_US |
dc.subject |
Тревожность |
en_US |
dc.title |
Diminuarea stresului perceput în pregătirea competițională a sportivilor adolescenți prin tehnici de relaxare |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |