REPOZITORIU UPSC

Institutional support on the training of teachers from the perspective of child rights

Show simple item record

dc.contributor.author SADOVEI, Larisa
dc.contributor.author MEȘTER, Vitalie
dc.date.accessioned 2022-10-17T12:14:04Z
dc.date.available 2022-10-17T12:14:04Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation SADOVEI, Larisa, MEȘTER, Vitalie. Institutional support on the training of teachers from the perspective of child rights. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26.11.2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 34-40. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3548
dc.description The article reflects on the management of institutional resources for the training of teachers for the protection of children's rights. The mentioned references are presented in the perspective of the normative-regulatory plan, characteristic of the institution status, and capitalize on the potential of trainer of the State Pedagogical University „Ion Creanga” in Chisinau, through institutional regulatory acts and curricular products. The content of the article presents the strategy of integrating the disciplinary, modular and transdisciplinary approaches in the infusion approach, the examples, constituting the landmark of the existing and continuously updated institutional support, in response to the problems of the contemporary world. en_US
dc.description.abstract În articol este reflectat modul de gestionare a resurselor instituționale în scopul formării cadrelor didactice pentru dimensiunea protecției drepturilor copiilor. Referinţele menţionate sunt prezentate în perspectiva planului normativ-reglator, caracteristic statutului de instituție, și valorifică potențialul de formator al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău prin actele reglatorii instituționale și produsele curriculare. Conținutul articolului prezintă strategia de integrare a demersurilor idisciplinar, modular și transdisciplinar în demersul infuzional, exemplele, constituind reperul suportului institutional existent și actualizat continuu, ca răspuns la problematica lumii contemporane. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Suport instituțional en_US
dc.subject Acte reglatorii en_US
dc.subject Produse curriculare en_US
dc.subject Demersurile infuzional, modular, disciplinar, transdisciplinar en_US
dc.subject Institutional support en_US
dc.subject Legislative acts en_US
dc.subject Professional products en_US
dc.subject Infusion, modular, disciplinary, transdisciplinary approaches en_US
dc.title Institutional support on the training of teachers from the perspective of child rights en_US
dc.title.alternative Suportul instituțional privind formarea cadrelor didactice din perspectiva protecției drepturilor copiilor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account