Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar: Recent submissions

  • MOCANU, Cornelia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Procesul de socializare a copiilor cu deficienţă mintală se confruntă cu probleme greu de soluţionat, cum ar fi lipsa deprinderilor de comunicare interpersonală în mediul persoanelor fără deficienţe; inexistenţa ...
  • GENOVECA, Constantin (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Interesul pentru drepturile copilului a apărut în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, când a luat naştere prima mişcare preocupată de aspecte referitoare la dezvoltarea copilului, care pleda pentru protecţia acestuia ...
  • COROI, Marinela Diana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În contextul învățămâtului online, decalajele dintre elevi după mediul de învățare și nivelul de școlaritate, sunt accentuate, accesul la educație este inegal, competențele necesare acestei forme de învățare sunt cele ...
  • ROMAN, Mariana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Analizând diferitele medii educaționale în strânsa relație cu drepturile copilului am constatat că modelul educațional finlandez oferă cea mai bună perfectivă asupra respectării acestor drepturi. Astfel, unul dintre ...
  • VALEA, Delia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Cine sunt eu? Cum mă implic? Educarea și mobilizarea copiilor și tinerilor în vederea schimbării comportamentului social pentru prevenirea abuzului, neglijării, hărțuirii, absenteismului și abandonului școlar, consumului ...
  • VRABIE, Silvia; CHELBAN, Aliona (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Cercetarea dată este dedicată analizei comparative dintre mediul rural şi urban ce ţine de relaţiile părinte-copil şi în special a relaţiilor din familia monoparentală. Familia monoparentală este considerată tot mai ...
  • COVOR, Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Această perioadă ne-a demonstrat că prin adaptabilitate și inovație procesul educațional poate continua, iar tehnologia informatică ocupă un rol extrem de important. Dar trecerea de la predarea tradițională la mediile ...
  • FLUERAȘU, Giorgiana Roxana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Drepturile copilului sunt drepturi ale omului, având ca scop protejarea copilului ca ființă umană. Astfel, ca și drepturile omului, în general, drepturile copilului, pentru a fi efective, trebuie garantate și protejate, ...
  • ENACHE, Beatrice-Ionela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Educația constituie un drept fundamental și un bun public, totuși, acest drept trebuie să fie susținut, în cazul copiilor cu deficiențe, tulburări, dizabilități sau dificultăți de învățare, și de demersuri educaționale ...
  • VRABIE, Silvia; ZGHEREA, Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Personalitatea elevului este element fundamental în procesul didactic, este un material brut pe care profesorul are îndatorirea să îl șlefuiască adecvat pe baza cunoașterii profunde a trăsăturilor acestuia. Cunoașterea ...
  • CALIȚCHII, Elena (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Fiecare copil vine pe lume ca o hârtie albă, mult contează de maturi ce peisaj se va obține pe acea hârtie, astfel uneltele, cu care se va lucra, devin factorii educației al viitorului om la societății. Ereditatea, ...
  • UNGUREANU, Nicoleta Alexandra (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Prin acest articol ne propunem să arătăm avantajele activităților integrate în învățământul preșcolar, demonstrând totodată că această abordare didactică este una care rezonează cu caracteristicile societății contemporane, ...
  • GAVRILUȚ, Roxana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Prin activitățile organizate în cadrul educației ecologice, în și pentru natură, dorim să le formăm copiilor deprinderi ecologice, să-i educăm în spiritul dragostei și al respectului față de mediul înconjurător, ...
  • IFTIMIA, Brîndușa (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Organizarea unui mediu de învățare favorabil dezvoltării cognitive reprezintă o necesitate ăn grădiniță. Acest mediu, devine o sursă de cunoaștere, un spațiu stimulativ, confortabil, creativ, original, favorabil ...
  • UNGUREANU, Eugenia-Nadia; GÎNJU, Stela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Copilul care învaţă trebuie să-şi construiască cunoaşterea prin intermediul propriei înţelegeri, nimeni nu poate face acest lucru în locul său. Copiii au dreptul la o educație adecvată deoarece educația este calea spre ...
  • DORAN, Chloe (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    The author of the article describes his activity with children from the perspective of respecting their rights. The author works with children from 4 years and after school until the age of 12. The author describes the ...
  • PAVLENCO, Mihaela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Mediul educațional reprezintă un ansamblu de factori intrinseci și extrinseci, care asigură dezvoltarea armonioasă a personalității copilului de vârstă preșcolară. Organizarea activităților educaționale din grădiniță ...
  • CARABET, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Articolul abordează problema necesității realizării educației pentru drepturile copiilor în instituția de educație timpurie, despre necesitatea de a valoriza drepturile copiilor de către adulți- fie părinți sau cadre ...
  • GÎNJU, Stela; CIOBANU, Nicoleta (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În prezentul articol sunt descrise drepturile copiilor, conform Convenției ONU asupra Drepturilor copiilor. Autorul demonstrează, că Curriculumul pentru educația timpurie din Republica Moldova este corelat și presupune ...
  • CÎRLAN, Lilia; RUSU, Alexandrina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Disciplină școlară matematica în clasele primar este una creativă și pasionantă pentru elevi, deoarece ea aduce o multitudine de momente pozitive, odată plăcerea și încântarea provocate de succesul elevului cum ar fi: ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account