REPOZITORIU UPSC

Browsing Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar by Issue Date

Browsing Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar by Issue Date

Sort by: Order: Results:

  • STOICA (BOLTAȘU), Georgiana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În articol se abordează importanța educației ecologie a copiilor la etapa actuală. Educația ecologică este vizată drept un proces de recunoaştere a valorilor şi de înțelegere a conceptelor, în aspectul formării și ...
  • MOCANU, Cornelia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Procesul de socializare a copiilor cu deficienţă mintală se confruntă cu probleme greu de soluţionat, cum ar fi lipsa deprinderilor de comunicare interpersonală în mediul persoanelor fără deficienţe; inexistenţa ...
  • ROMAN, Mariana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Analizând diferitele medii educaționale în strânsa relație cu drepturile copilului am constatat că modelul educațional finlandez oferă cea mai bună perfectivă asupra respectării acestor drepturi. Astfel, unul dintre ...
  • VALEA, Delia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Cine sunt eu? Cum mă implic? Educarea și mobilizarea copiilor și tinerilor în vederea schimbării comportamentului social pentru prevenirea abuzului, neglijării, hărțuirii, absenteismului și abandonului școlar, consumului ...
  • GENOVECA, Constantin (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Interesul pentru drepturile copilului a apărut în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, când a luat naştere prima mişcare preocupată de aspecte referitoare la dezvoltarea copilului, care pleda pentru protecţia acestuia ...
  • ISTRATI, Viorica (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Importanța cunoașterii tehnologiilor informaționale de către personalul didactic, a integrării corecte a TIC și a conceptelor și metodologiilor pedagogice moderne în procesul de învățământ este astăzi esențială pentru ...
  • COROI, Marinela Diana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În contextul învățămâtului online, decalajele dintre elevi după mediul de învățare și nivelul de școlaritate, sunt accentuate, accesul la educație este inegal, competențele necesare acestei forme de învățare sunt cele ...
  • JELESCU, Petru (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Articolul este consacrat perioadei incipiente a valorizării drepturilor copilului. În viziunea autorului, aceasta este perioada de până la conceperea lui, după care urmează perioada prenatală/intrauterină, apoi perioadele ...
  • VRABIE, Silvia; CHELBAN, Aliona (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Cercetarea dată este dedicată analizei comparative dintre mediul rural şi urban ce ţine de relaţiile părinte-copil şi în special a relaţiilor din familia monoparentală. Familia monoparentală este considerată tot mai ...
  • ENACHE, Beatrice-Ionela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Educația constituie un drept fundamental și un bun public, totuși, acest drept trebuie să fie susținut, în cazul copiilor cu deficiențe, tulburări, dizabilități sau dificultăți de învățare, și de demersuri educaționale ...
  • FLUERAȘU, Giorgiana Roxana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Drepturile copilului sunt drepturi ale omului, având ca scop protejarea copilului ca ființă umană. Astfel, ca și drepturile omului, în general, drepturile copilului, pentru a fi efective, trebuie garantate și protejate, ...
  • COVOR, Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Această perioadă ne-a demonstrat că prin adaptabilitate și inovație procesul educațional poate continua, iar tehnologia informatică ocupă un rol extrem de important. Dar trecerea de la predarea tradițională la mediile ...
  • CALIȚCHII, Elena (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Fiecare copil vine pe lume ca o hârtie albă, mult contează de maturi ce peisaj se va obține pe acea hârtie, astfel uneltele, cu care se va lucra, devin factorii educației al viitorului om la societății. Ereditatea, ...
  • UNGUREANU, Nicoleta Alexandra (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Prin acest articol ne propunem să arătăm avantajele activităților integrate în învățământul preșcolar, demonstrând totodată că această abordare didactică este una care rezonează cu caracteristicile societății contemporane, ...
  • VRABIE, Silvia; ZGHEREA, Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Personalitatea elevului este element fundamental în procesul didactic, este un material brut pe care profesorul are îndatorirea să îl șlefuiască adecvat pe baza cunoașterii profunde a trăsăturilor acestuia. Cunoașterea ...
  • GAVRILUȚ, Roxana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Prin activitățile organizate în cadrul educației ecologice, în și pentru natură, dorim să le formăm copiilor deprinderi ecologice, să-i educăm în spiritul dragostei și al respectului față de mediul înconjurător, ...
  • IFTIMIA, Brîndușa (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Organizarea unui mediu de învățare favorabil dezvoltării cognitive reprezintă o necesitate ăn grădiniță. Acest mediu, devine o sursă de cunoaștere, un spațiu stimulativ, confortabil, creativ, original, favorabil ...
  • TICEA, Daniela-Aurelia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    „Copilăria este o lume de miracole şi de uimire a creaţiei scăldate în lumină, ieşind din întuneric, nespus de nouă şi proaspătă şi uluitoare.” EUGEN IONESCU. Experiența pe care aș vrea să v-o împărtășesc face trimitere ...
  • CÎRLAN, Lilia; RUSU, Alexandrina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Disciplină școlară matematica în clasele primar este una creativă și pasionantă pentru elevi, deoarece ea aduce o multitudine de momente pozitive, odată plăcerea și încântarea provocate de succesul elevului cum ar fi: ...
  • IAROVOI, Rodica (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Comprehensiunea e factor de bază în emiterea și receptarea de mesaje. Curriculumul pentru învățământul primar proectează producerea și receptarea mesajelor. Comunicarea se produce cu un anumit scop/obiectiv. Competența ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account