REPOZITORIU UPSC

Browsing Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar by Title

Browsing Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar by Title

Sort by: Order: Results:

  • КУРАЧИЦКИ, Анжела (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Ideea conceptuală a lumii moderne este ideea de conștientizare a drepturilor omului și de respect pentru drepturile altor oameni. Promovarea timpurie a respectării drepturilor favorizează învățarea interculturală la ...
  • SECU, Victoria (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Instituțiile educaționale, de la grădiniță la universitate, au obligația să se asigure că unul dintre scopurile educației este dezvoltarea respectului pentru drepturile și libertățile fundamentale ale omului. Iar pentru ...
  • MOCANU, Cornelia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Procesul de socializare a copiilor cu deficienţă mintală se confruntă cu probleme greu de soluţionat, cum ar fi lipsa deprinderilor de comunicare interpersonală în mediul persoanelor fără deficienţe; inexistenţa ...
  • CERGUȚĂ (LEPĂDATU), Andreea-Maria (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În acest articole sunt elucidate unele aspecte ale procesului educațional de formare socio ecologică, vizează diferite laturi ale dezvoltării personalităţii copilului în vederea responsabilității față de natură în prezent ...
  • GÎNJU, Stela; CIOBANU, Nicoleta (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În prezentul articol sunt descrise drepturile copiilor, conform Convenției ONU asupra Drepturilor copiilor. Autorul demonstrează, că Curriculumul pentru educația timpurie din Republica Moldova este corelat și presupune ...
  • MOCANU, Cornelia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Articolul scoate în evidență dezvoltarea continuă a tehnologiilor digitale și armonizarea acestora în procesul educației creative, fapt ce îi asumă analiza formelor de utilizare a noilor tehnologii digitale pentru ...
  • TALPĂ, Svetlana; ALEXANDROV, Doina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Importanța educației de tip extracurriculară, menționată în Art. 28 alin.1 din Convenția cu privire la drepturile copilului, este enormă, având rolul bine stabilit în formarea personalității copilului/elevului. Participarea ...
  • IAROVOI, Rodica (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Acest articol se referă la structura internă a competenței. La categriile de cunoștințe. La importanța lor pentru formarea de competențe. Capitalul social și cel uman și competența de comunicare. Rolul calității ...
  • JELESCU, Petru (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Articolul este consacrat perioadei incipiente a valorizării drepturilor copilului. În viziunea autorului, aceasta este perioada de până la conceperea lui, după care urmează perioada prenatală/intrauterină, apoi perioadele ...
  • UNTARU, Ștefania Simona (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Când spunem ,,grădiniţă incluzivă”, nu trebuie să ne ducem cu gândul la copiii cu cerințe educative speciale, ci la fiecare copil în parte, pentru că fiecare are un ritm propriu de dezvoltare şi la un moment dat poate avea ...
  • CARABET, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Articolul abordează problema necesității realizării educației pentru drepturile copiilor în instituția de educație timpurie, despre necesitatea de a valoriza drepturile copiilor de către adulți- fie părinți sau cadre ...
  • SADOVEI, Larisa; MEȘTER, Vitalie (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În articol este reflectat modul de gestionare a resurselor instituționale în scopul formării cadrelor didactice pentru dimensiunea protecției drepturilor copiilor. Referinţele menţionate sunt prezentate în perspectiva ...
  • FRĂȚILĂ, Alina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Dreptul la educație este unul dintre cele mai importante drepturi ale omului. Educația acționează ca un multiplicator, deoarece la rândul său permite tuturor oamenilor, inclusiv persoanelor cu dizabilități, să se bucure ...
  • VRABIE, Silvia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Problematica tulburărilor de spectru autist prezintă actualitate în contextul schimbărilor la nivelul politicilor survenite în Republica Moldova în ultimii ani. Aceste schimbări exprimă tendința prezentă de mai multe ...
  • COZMA, Mona Elena (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În articolul de față este abordată problematica cunoșterii drepturilor copilului de către elevii din clasele primare prin aplicarea tehnicilor bazate pe TIC care au un efect pozitiv asupra acestui demers. Utilizarea ...
  • UNGUREANU, Eugenia-Nadia; GÎNJU, Stela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Copilul care învaţă trebuie să-şi construiască cunoaşterea prin intermediul propriei înţelegeri, nimeni nu poate face acest lucru în locul său. Copiii au dreptul la o educație adecvată deoarece educația este calea spre ...
  • VRABIE, Silvia; ZGHEREA, Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Personalitatea elevului este element fundamental în procesul didactic, este un material brut pe care profesorul are îndatorirea să îl șlefuiască adecvat pe baza cunoașterii profunde a trăsăturilor acestuia. Cunoașterea ...
  • HURDUC, Gina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Communication skills are considered a global ability that includes children's communication skills that begin to form from birth and gradually develop throughout life. The development of language and communication ...
  • COVOR, Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Această perioadă ne-a demonstrat că prin adaptabilitate și inovație procesul educațional poate continua, iar tehnologia informatică ocupă un rol extrem de important. Dar trecerea de la predarea tradițională la mediile ...
  • IFTIMIA, Brîndușa (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Organizarea unui mediu de învățare favorabil dezvoltării cognitive reprezintă o necesitate ăn grădiniță. Acest mediu, devine o sursă de cunoaștere, un spațiu stimulativ, confortabil, creativ, original, favorabil ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account