dc.contributor.advisor |
RACU, Iulia |
|
dc.contributor.author |
NIȚĂ, Liliana |
|
dc.date.accessioned |
2022-09-01T06:34:41Z |
|
dc.date.available |
2022-09-01T06:34:41Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
NIȚĂ, Liliana. Dezvoltarea calităților volitive la preadolescenți: Specialitatea: 511.02 - Psihologia dezvoltării și psihologia educațională: tz. doct. în psihologie. Cond. șt. RACU, Iulia. Chişinău, 2022. 248 p. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3538 |
|
dc.description |
Scopul cercetării a constat în studiul particularităților voinței și a calităților volitive la preadolescenți, precum și elaborarea şi implementarea unui model nou de intervenţii psihologice în vederea dezvoltării voinței și a calităților volitive și prin aceasta să contribuie la dezvoltarea trăsăturilor de personalitate.
Obiectivele cercetării: Analiza literaturii de psihologie cu referire la voință, calitățile volitive, vârsta preadolescentă, modalitățile de studiere a voinței, precum și a metodelor, tehnicilor și procedeelor de dezvoltare a calităților volitive; Identificarea și evidențierea diferențelor de gen și de vârstă în manifestarea voinței și a calităților volitive la preadolescenți; Reliefarea trăsăturilor de personalitate întâlnite la preadolescenții cu diferite niveluri de dezvoltare ale voinței; Elaborarea, implementarea și evaluarea eficienței programului de intervenții psihologice orientat la dezvoltarea voinței și a calităților volitive la preadolescenți. |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of this research was to study the specifics of volition and volitional qualities in preadolescents, as well as to elaborate and implement a new model of psychological intervention aiming to develop the volition and volitional qualities and thus to contribute to the development of personality traits.
The objectives of the research: The analysis of psychology literature regarding volition, volitional qualities, preadolescent age, manners of studying volition, as well as the methods, techniques and ways of developing the volitional qualities; Identifying and highlighting the differences of gender and age in manifesting the volition and volitional qualities in preadolescents; Highlighting the personality traits of preadolescents with different levels of development of volition; Elaborating, implementing and evaluating the efficiency of the psychological intervention program oriented towards the development of volition and of volitional qualities in preadolescents. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Calități volitive |
en_US |
dc.subject |
Trăsături de personalitate |
en_US |
dc.subject |
Vârsta preadolescentă |
en_US |
dc.subject |
Program de intervenții psihologice |
en_US |
dc.subject |
Voință |
en_US |
dc.subject |
Perseverență |
en_US |
dc.subject |
Volitional qualities |
|
dc.subject |
Personality traits |
|
dc.subject |
Preadolescent age |
|
dc.subject |
Program of psychological interventions |
|
dc.subject |
Volition |
|
dc.subject |
Perseverance |
|
dc.title |
Dezvoltarea calităților volitive la preadolescenți |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |