REPOZITORIU UPSC

Organizarea instruirii de tip integrat în cadrul lecţiilor de Istorie şi Educaţia civică. Proiectul şcolar „Arborele genealogic: istorie şi tradiţie”

Show simple item record

dc.contributor.author CECHINA, Tatiana
dc.date.accessioned 2022-07-08T08:52:21Z
dc.date.available 2022-07-08T08:52:21Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation CECHINA, Tatiana. Organizarea instruirii de tip integrat în cadrul lecţiilor de Istorie şi Educaţia civică. Proiectul şcolar „Arborele genealogic: istorie şi tradiţie”. În : Patrimoniul cultural: cercetare și valorificare : culegere de studii. UPS "Ion Creangă", Chişinău. Chişinău : Garomont Studio, 2018, pp. 398-405. ISBN 978-9975-136-87-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-136-87-7
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3534
dc.description.abstract The transdisciplinary approach to history and civic education in school is imperative: the man of the future must be able to cope with everyday challenges, adapt "on the go", be able to re-qualify. In this context, disciplinary qualification is no longer sufficient for modern man to cope with the tremendous evolution of society, science, technology, second, it is up to us, teachers, to make this object as effective as possible to our students. The pluri inter- and transdisciplinary approach has brought a new breath to contemporary education, but we must realize that they are not sciences that will help us solve all our educational and teaching problems. "Going to create the way," so it appears that these are ways, methods, states of consciousness, cultural and spiritual scientific guides, used to reach the goal, the art of finding the decks. It is not a unique way, but a way of confessing our presence. But let us not forget the student, who is no longer obliged to "recite" faithfully the knowledge learned but to understand, use and apply the concepts in a transdisciplinary manner. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject History en_US
dc.subject Civic education en_US
dc.subject Disciplinary qualification en_US
dc.title Organizarea instruirii de tip integrat în cadrul lecţiilor de Istorie şi Educaţia civică. Proiectul şcolar „Arborele genealogic: istorie şi tradiţie” en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Patrimoniul cultural: cercetare și valorificare : culegere de studii
    Prezenta lucrare cuprinde comunicările prezentate de participanţii la Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională Patrimoniul cultural naţional şi universal: dialog istoric, Ediţia a II-a, ce a avut loc la Chişinău la 27-28 aprilie 2018, organizată în cadrul proiectului ştiinţific instituţional Patrimoniul cultural naţional şi universal în sistemul educaţional.

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account