Abstract:
Cercetarea constă din trei capitole:
Capitolul unu prezintă repere teoretice privind evoluția competenței de comunicare în limba străină, metodologia predării limbii engleze din perspectiva abordării etnoculturale a limbajului paremiologic. În conținut sunt prezentate competența de comunicare prin abordări teoretice ale tipurilor de competenţe (lingvistică, sociolingvistică, pragmatică), acestea fiind analizate din perspectivă etnoculturală.
Capitolul doi include descrierea condițiilor pedagogice de formare a competenței de comunicare în limba engleză din perspectivă utilizării limbajului paremiologic în învățământul universitar.
Capitolul trei include descrierea designului cercetării experimentale a CCLE a studenților pedagogi în planul utilizării limbajului aforistic în procesul formării profesionale inițiale în învățământul superior. Conținutul capitolului descrie Modelul pedagogic de formare a competenței de comunicare în limba engleză prin valorificarea limbajului paremiologic și implementat la Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă” din Chișinău.