REPOZITORIU UPSC

Analiza nivelului de reflectare a drepturilor omului şi a copilului în curriculum şi în ghidul de implementare la educaţia pentru societate, treapta gimnazială şi liceală

Show simple item record

dc.contributor.author BOLDUMA, Viorel
dc.date.accessioned 2022-06-29T06:44:30Z
dc.date.available 2022-06-29T06:44:30Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation BOLDUMA, Viorel. Analiza nivelului de reflectare a drepturilor omului şi a copilului în curriculum şi în ghidul de implementare la educaţia pentru societate, treapta gimnazială şi liceală. În : Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic : Simpozion ştiinţific internaţional, Ediţia a 2-a, 27-28 martie, 2020.Chişinău. Chisinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 393-402. ISBN 978-9975-3452-6-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3452-6-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3469
dc.description.abstract This article analyzes the level of reflection of human and child rights in the Curriculum and the implementation guide to Education for society, middle school and high school. The current Curriculum for Education for Society focuses in particular on the principles of Education for Democratic Citizenship and Education for Human Rights (EDC / EDO). The emphasis is on the fact that people should learn how to become democratic citizens and that they need, in order to exercise their role as citizens, skills that are not innate but must be developed through education. Thus, Education for society is the discipline that creates conditions to prepare and encourage children / young people to participate in the life of their communities. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Human rights en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Education for society en_US
dc.subject Civic education en_US
dc.subject Textbooks en_US
dc.title Analiza nivelului de reflectare a drepturilor omului şi a copilului în curriculum şi în ghidul de implementare la educaţia pentru societate, treapta gimnazială şi liceală en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account