Abstract:
Through this article we have tried to examine various scientific approaches in order to conceptualize
and stablish the evolution of psychomotricity in dealing with problems of education system. The purpose of
the theoretical study is to analyze the scientific positions in order to interpret and apply the concept of
psychomotricity, to determine the transformations over the years and the importance it has for the integral
education of the child. Finally, a thorough and in-depth examination of the sources highlighted the
advantages and benefits of psychomotricity for the global development of the child, identifying the prospects
for developing the concept of psychomotricity in addressing preschool children and other participants in the
educational process. Especially for formation and qualitative dynamic transformation of the personality.
Description:
Prin prezentul articol am încercat să examinăm diverse abordări științifice în vederea
conceptualizării și stabilirii evoluției psihomotricității în tratarea unor probleme din sistemul educației.
Scopul studiului teoretic constă în analiza pozițiilor științifice în vederea interpretării și aplicării
conceptului de psihomotricitate, determinării transformărilor pe parcursul anilor și importanței ce o are
pentru educația integră a copilului. În final, examinarea amănunțită și aprofundată a surselor a permis
evidențierea avantajelor și beneficiilor, pe care le oferă psihomotricitatea pentru dezvoltarea globală a
copilului, identificarea perspectivelor dezvoltării conceptului de psihomotricitate în privința abordării
copiilor de vârstă preșcolară și celorlalți participanți în cadrul procesului educațional care ține de formare
și transformare dinamică calitativă a personalității.