REPOZITORIU UPSC

Valorificarea practicilor incluzive în vederea optimizării incluziunii sociale a copiilor cu CES

Show simple item record

dc.contributor.author MÎSLIȚCHI, Valentina
dc.contributor.author SAVIUC, Elena
dc.date.accessioned 2022-06-13T08:19:32Z
dc.date.available 2022-06-13T08:19:32Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation MÎSLIȚCHI, Valentina, SAVIUC, Elena. Valorificarea practicilor incluzive în vederea optimizării incluziunii sociale a copiilor cu CES. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 556-560. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3415
dc.description Articolul abordează problema valorificării practicilor incluzive în vederea asigurării incluziunii sociale a copiilor cu CES. Considerăm că incluziunea socială de succes a copiilor cu cerințe educaționale speciale este asigurată prin cooptarea potențialul tuturor agenților educaționali, sociali, valorificat în cadrul parteneriatului familie-instituție incluzivă-comunitate. În lucrare sunt expuse unele din experiențele relevante și practicile cu impact semnificativ asupra optimizării educației incluzive și asigurării succesului incluziunii sociale a preșcolarilor cu CES prin valorificarea unui proiect de parteneriat, scopul căruia a vizat cooperarea eficientă, durabilă, continuă dintre familie, grădiniță, comunitate pentru o implicare cât mai activă a părinților, cadrelor didactice, altor specialiști ai echipei multidisciplinare, a agenților comunitari în asigurarea incluziunii sociale a preșcolarilor cu CES. en_US
dc.description.abstract The article addresses the problem of valorization inclusive practices in order to ensure the social inclusion of children with special educational needs (SEN). We consider that the successful social inclusion of children with special educational needs is ensured by co-opting the potential of all educational and social agents, valorized within the family-inclusive institution-community partnership. The paper presents some of the relevant experiences and practices with significant impact on optimizing inclusive education and ensuring the success of social inclusion of preschoolers with SEN by valorizing a partnership project, which aimed at effective, sustainable, continuous cooperation between family, kindergarten, community for the most active involvement of parents, teachers, other specialists of the multidisciplinary team, community agents in ensuring the social inclusion of preschoolers with SEN. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Social inclusion en_US
dc.subject Inclusive practices en_US
dc.subject Preschoolers with SEN en_US
dc.subject Family-inclusive institution-community partnership project en_US
dc.subject Incluziune socială en_US
dc.subject Practici incluzive en_US
dc.subject Preșcolari cu CES en_US
dc.subject Proiect de parteneriat familie-instituție incluzivă-comunitate en_US
dc.title Valorificarea practicilor incluzive în vederea optimizării incluziunii sociale a copiilor cu CES en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account