dc.contributor.author |
MÎSLIȚCHI, Valentina |
|
dc.contributor.author |
SAVIUC, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-13T08:19:32Z |
|
dc.date.available |
2022-06-13T08:19:32Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
MÎSLIȚCHI, Valentina, SAVIUC, Elena. Valorificarea practicilor incluzive în vederea optimizării incluziunii sociale a copiilor cu CES. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 556-560. ISBN 978-9975-46-480-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-480-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3415 |
|
dc.description |
Articolul abordează problema valorificării practicilor incluzive în vederea asigurării incluziunii
sociale a copiilor cu CES. Considerăm că incluziunea socială de succes a copiilor cu cerințe educaționale
speciale este asigurată prin cooptarea potențialul tuturor agenților educaționali, sociali, valorificat în
cadrul parteneriatului familie-instituție incluzivă-comunitate. În lucrare sunt expuse unele din experiențele
relevante și practicile cu impact semnificativ asupra optimizării educației incluzive și asigurării succesului
incluziunii sociale a preșcolarilor cu CES prin valorificarea unui proiect de parteneriat, scopul căruia a
vizat cooperarea eficientă, durabilă, continuă dintre familie, grădiniță, comunitate pentru o implicare cât
mai activă a părinților, cadrelor didactice, altor specialiști ai echipei multidisciplinare, a agenților
comunitari în asigurarea incluziunii sociale a preșcolarilor cu CES. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article addresses the problem of valorization inclusive practices in order to ensure the social
inclusion of children with special educational needs (SEN). We consider that the successful social inclusion
of children with special educational needs is ensured by co-opting the potential of all educational and social
agents, valorized within the family-inclusive institution-community partnership. The paper presents some of
the relevant experiences and practices with significant impact on optimizing inclusive education and
ensuring the success of social inclusion of preschoolers with SEN by valorizing a partnership project, which
aimed at effective, sustainable, continuous cooperation between family, kindergarten, community for the
most active involvement of parents, teachers, other specialists of the multidisciplinary team, community
agents in ensuring the social inclusion of preschoolers with SEN. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Social inclusion |
en_US |
dc.subject |
Inclusive practices |
en_US |
dc.subject |
Preschoolers with SEN |
en_US |
dc.subject |
Family-inclusive institution-community partnership project |
en_US |
dc.subject |
Incluziune socială |
en_US |
dc.subject |
Practici incluzive |
en_US |
dc.subject |
Preșcolari cu CES |
en_US |
dc.subject |
Proiect de parteneriat familie-instituție incluzivă-comunitate |
en_US |
dc.title |
Valorificarea practicilor incluzive în vederea optimizării incluziunii sociale a copiilor cu CES |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |