REPOZITORIU UPSC

Inteligenţa emoţională în succesul şcolar

Show simple item record

dc.contributor.author SANDA, Olguţa
dc.date.accessioned 2022-06-10T08:54:55Z
dc.date.available 2022-06-10T08:54:55Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation SANDA, Olguţa. Inteligenţa emoţională în succesul şcolar. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 544-548. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3413
dc.description Omul este o fiinţă complexă, iar nevoia de a comunica, de a transmite sau de a primi semnale, mesaje (informaţii, idei, sentimente) este o trăsătură fundamentală a sa, ea îi defineşte viaţa, îi coordonează acţiunile, organizarea socială, îi condiţionează întreaga evoluţie. Evoluţia culturii şi a civilizaţiei, a omului însuşi, ca fiinţă superioară conduce la evoluţia conceptului de inteligenţă emoţională şi este legată implicit de evoluţia procesului de comunicare, a relaţiilor interpersonale, de multiplicarea şi diversificarea modurilor şi mijloacelor de comunicare. Trăind într-o societate în continuă schimbare eficienţa şcolarului mic este determinată nu doar de coeficientul de inteligenţă (capacitatea de asimilare a cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor), dar şi de anumite competenţe emoţionale cu ajutorul cărora elevul va trebui să se orienteze şi să se integreze în mediul socioeducațional . Inteligenţa emoţională (EQ) desemnează măsura în care simţi, comunici şi descrii propriile emoţii, capacitatea de a le identifica, asuma, gestiona şi nu în ultimul rând, gradul în care le înţelegi şi eşti orientat să înveţi din acestea en_US
dc.description.abstract Living in a constantly changing society, the efficiency of the little students is determined not only by the IQ (the ability to assimilate knowledge, skills and abilities), but also by certain emotional skills with which the student will have to orient and integrate in the socio-educational environment. Emotional Intelligence (EQ) refers to the extent to which you feel, communicate and describe your own emotions, the ability to identify, assume, manage and last but not least, the degree to which you understand them and are oriented to learn from them. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Succes en_US
dc.subject Inteligență emoțională en_US
dc.subject Emoție en_US
dc.subject Sănătate mintală en_US
dc.title Inteligenţa emoţională în succesul şcolar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account