Abstract:
Living in a constantly changing society, the efficiency of the little students is determined not only by
the IQ (the ability to assimilate knowledge, skills and abilities), but also by certain emotional skills with
which the student will have to orient and integrate in the socio-educational environment.
Emotional Intelligence (EQ) refers to the extent to which you feel, communicate and describe your
own emotions, the ability to identify, assume, manage and last but not least, the degree to which you
understand them and are oriented to learn from them.
Description:
Omul este o fiinţă complexă, iar nevoia de a comunica, de a transmite sau de a primi semnale, mesaje
(informaţii, idei, sentimente) este o trăsătură fundamentală a sa, ea îi defineşte viaţa, îi coordonează
acţiunile, organizarea socială, îi condiţionează întreaga evoluţie. Evoluţia culturii şi a civilizaţiei, a omului
însuşi, ca fiinţă superioară conduce la evoluţia conceptului de inteligenţă emoţională şi este legată implicit
de evoluţia procesului de comunicare, a relaţiilor interpersonale, de multiplicarea şi diversificarea
modurilor şi mijloacelor de comunicare.
Trăind într-o societate în continuă schimbare eficienţa şcolarului mic este determinată nu doar de
coeficientul de inteligenţă (capacitatea de asimilare a cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor), dar şi de
anumite competenţe emoţionale cu ajutorul cărora elevul va trebui să se orienteze şi să se integreze în
mediul socioeducațional .
Inteligenţa emoţională (EQ) desemnează măsura în care simţi, comunici şi descrii propriile emoţii,
capacitatea de a le identifica, asuma, gestiona şi nu în ultimul rând, gradul în care le înţelegi şi eşti orientat
să înveţi din acestea