Abstract:
The family plays an important role in integrating children with special needs into mainstream
schools. Due to overreaction, protection, denial or rejection, parents are grouped into: balanced
parents, different parents, exaggerated parents, authoritarian parents, inconsistent parents.
Integration is a more complex process and involves familiarization with the school and its
requirements, taking place over a longer period of time.
The integration in the mass education of children with special requirements, involves the
analysis of several aspects such as: the severity of the disorders, the age of the child and the degree
of family involvement. Starting from the results of this analysis, the concrete objectives and
activities can be established through which the content units from each discipline can be modified,
adapted, or accessible according to the level of the requirements.
Description:
Familia are un rol important în integrarea copiilor cu cerinţe speciale în şcolile de masă.
Datorită reacţiilor de suprasolicitare, protejare, negare sau respingere, părinţii se grupează în:
părinţi echilibrați, părinți idiferenți, părinți exagerați, părinți autoritari, părinți incosecvenți.
Integrarea este un proces mai complex și implică familiarizarea cu școala și cerințele
acesteia, desfășurându-se într-un timp mai îndelungat.
Integrarea în învățământul de masă a copiilorcu cerințe speciale, presupune analiza mai
multor aspecte cum ar fi:gravitatea tulburărilor, vârsta copilului și gradul de implicare al familiei.
Pornind de la rezultatele acestei analize, se pot stabili obiectivele si activităţile concrete prin care
unităţile de conţinut de la fiecare disciplină pot fi modificate, adaptate, sau accesibilizate ȋn funcţie
de nivelul cerinţelor.