REPOZITORIU UPSC

Performanța profesională a profesorului din învățământul special

Show simple item record

dc.contributor.author STANCIU, Mirela
dc.date.accessioned 2022-06-09T06:33:14Z
dc.date.available 2022-06-09T06:33:14Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation STANCIU, Mirela. Performanța profesională a profesorului din învățământul special. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 459-463. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3398
dc.description În clasă, profesorul deţine rolul principal, rol de coordonator al activităţii didactice. Activitatea didactică este un proces ce se desfăşoară respectând anumite etape, vizând atingerea anumitor obiective, dispunând de anumite resurse materiale, de timp şi umane. În acest proces didactic un rol foarte important îl deţin şi elevii. Tot mai mult se vorbeşte de rolul activ al elevului în procesul didactic. De competenţa dascălului depinde foarte mult succesul instruirii. Acesta analizează nevoiele şi particularităţile elevilor. În funcţie de aceasta, îşi stabileşte moduri cât mai eficiente de raportare la elev, moduri cât mai eficiente de comunicare; strategii în acord cu particularităţile acestuia; metode de evaluare cât mai adecvate, toate acestea pentru atingerea obiectivului final: modelarea şi transformarea personalităţii celui instruit. en_US
dc.description.abstract In the classroom, the teacher has the main role, the role of coordinator of the teaching activity. The didactic activity is a process that takes place respecting certain stages, aiming to achieve certain objectives, having certain material, time and human resources. Students also play a very important role in this teaching process. There is more and more talk about the active role of the student in the teaching process. But the success of the training depends a lot on the teacher's competence. It analyzes the needs and particularities of students; depending on this, it establishes the most efficient ways of reporting to the student, the most efficient ways of communication; strategies according to its particularities; evaluation methods as appropriate as possible, all this in order to achieve the final objective: shaping and transforming the personality of the trained person. From a didactic point of view, to be successful means to succeed in transforming, modeling, the personality of the educated person, according to the educational objective. But to get here, the teacher must have high-level skills to help him act on the personality of the educated. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Teacher's competence en_US
dc.subject Competenţa profesională en_US
dc.title Performanța profesională a profesorului din învățământul special en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account