REPOZITORIU UPSC

Rolul familiei în integrarea copiilor cu CES

Show simple item record

dc.contributor.author BALAN, Aurelia
dc.contributor.author ROMANCIUC, Xenia
dc.date.accessioned 2022-06-08T11:39:32Z
dc.date.available 2022-06-08T11:39:32Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation BALAN, Aurelia, ROMANCIUC, Xenia. Rolul familiei în integrarea copiilor cu CES. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 441-448. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3395
dc.description În societățile moderne, familia reprezintă nucleul instrumental fundamental al structurii sociale mai largi, în sensul că toate celelalte instituții depind de influențele acesteia. În primii ani de viață, în care sunt aßezate bazele personalității umane, familia reprezintă întreaga "societate" a copilului. Rolul familiei este atât în ceea ce privește recuperarea medical-psihologică cât și în ceea ce privește integrarea și educația pentru societate. Este recomandat ca părinții să-l trateze pe copilul cu dizabilități, în cadrul relației de comunicare și interacțiune cotidiană, ca pe orice copil normal dar, tot odată, să întreprindă toate demersurile instituționale, sanitare și educaționale pentru a-l recupera și integra social. Copilul și familia formează o unitate, copilul aparține mamei, tatălui, întregii familii și prin ei întregii omeniri atât cu perfecțiunile cât și cu imperfecțiunile lui. Atât copilul cât și familia acestuia au nevoie de suport pentru a învinge temerile, neputința și disperarea. en_US
dc.description.abstract In modern societies, the family represents "the fundamental instrumental nucleus of the broader social structure, in the sense that all other institutions depend on its influences.". In the first years of life, in which the foundations of the human personality are laid, the family represents the whole "society" of the child. The role of the family is fundamental, both in terms of medical-psychological recovery and in terms of integration and education for society. It is recommended that parents treat the child with disabilities, in the relationship of communication and daily interaction, like any normal child, but also to take all institutional, health and educational steps to recover and integrate socially. The child and the family form a unity, the child belongs to the mother, the father, the whole family and through them the whole humanity both with its perfections and with its imperfections. Both the child and his family need support to overcome fear, helplessness and despair. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Family en_US
dc.subject Children en_US
dc.subject Society en_US
dc.subject Integration en_US
dc.subject Familie en_US
dc.subject Copii en_US
dc.subject Societate en_US
dc.subject Integrare en_US
dc.title Rolul familiei în integrarea copiilor cu CES en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account