dc.contributor.author |
BRUJA, Carmen-Vasilica |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-07T11:25:01Z |
|
dc.date.available |
2022-06-07T11:25:01Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
BRUJA, Carmen-Vasilica. Educația incluzivă – probleme actuale, experiențe și perspective. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 392-398. ISBN 978-9975-46-480-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-480-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3387 |
|
dc.description |
Adapting to the ever-changing demands of a rapidly evolving world, which requires multiple
approaches to natural and / or social phenomena and which requires the adoption of effective strategies to
achieve all its goals, implies the active involvement of society as a whole to focus on its main concern: MAN.
Among the attributes of this society can be listed: change, transformation, equal opportunities, continuous
training, cooperation, technology evolution, concern for people and their needs in terms of development,
integration and innovation.The central element of society, an element that can contribute in a valuable and
radical way to the evolution of all the society’s components is EDUCATION. Inclusive education is a
complex, long-term process that requires continuous analysis, change, and construction to achieve inclusive
policies and practices and lay the groundwork for an inclusive culture. Inclusive education emerged as a
natural reaction of society to its obligation to provide the necessary framework and conditions imposed by
the specifics of education of people with special educational needs. Every child is understood as an active
participant in learning and teaching and because each brings with it in the complex process of learning and
development an experience, a learning style, a social model, a specific interaction, a personal rhythm, a way
of approaching , a cultural context to which it belongs. |
en_US |
dc.description.abstract |
Adaptarea la permanentele cerinţe schimbătoare ale unei lumi care evoluează rapid, care necesită
abordări multiple ale fenomenelor naturale şi/ sau sociale şi care impune adoptarea de strategii eficiente în
vederea atingerii tuturor obiectivelor sale, presupune implicarea activă a întregii societăţi pentru a pune în
centrul preocupărilor sale OMUL.
Printre atributele acestei societăţi se pot enumera: schimbarea, transformarea, egalitatea şanselor,
continua formare, cooperarea, evoluţia tehnologiei, preocuparea pentru oameni şi pentru nevoile lor în ceea
ce priveşte dezvoltarea, integrarea şi inovarea. Elementul central al societății, element care poate contribui în mod valoros și radical la evoluţia
tuturor elementelor componente ale societăţii este EDUCAŢIA.
Educaţia incluzivă este un proces complex, de durată care necesită analize, schimbări şi construcţii
continue pentru a realiza politici şi practici incluzive şi a asigura bazele unei culturi incluzive.Educaţia
incluzivă a apărut ca o reacţie firească a societăţii la obligaţia acesteia de a asigura cadrul necesar şi
condiţiile impuse de specificul educaţiei persoanelor cu cerinţe educative speciale.
Fiecare copil este înţeles ca un participant activ la învăţare şi predare şi pentru că fiecare aduce cu
sine în procesul complex al învăţării şi dezvoltării o experienţă, un stil de învăţare, un model social, o
interacţiune specifică, un ritm personal, un mod de abordare, un context cultural căruia îi aparţine. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Inclusive education |
en_US |
dc.subject |
Educational perspective |
en_US |
dc.subject |
Inclusive practices |
en_US |
dc.subject |
Facilitators |
en_US |
dc.subject |
Educational integration |
en_US |
dc.subject |
Educație incluzivă |
en_US |
dc.subject |
Perspectivă educaţională |
en_US |
dc.subject |
Practici incluzive |
en_US |
dc.subject |
Factori facilitatori |
en_US |
dc.subject |
Integrare educaţională |
en_US |
dc.title |
Educația incluzivă – probleme actuale, experiențe și perspective |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |