REPOZITORIU UPSC

Educația incluzivă – probleme actuale, experiențe și perspective

Show simple item record

dc.contributor.author BRUJA, Carmen-Vasilica
dc.date.accessioned 2022-06-07T11:25:01Z
dc.date.available 2022-06-07T11:25:01Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation BRUJA, Carmen-Vasilica. Educația incluzivă – probleme actuale, experiențe și perspective. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 392-398. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3387
dc.description Adapting to the ever-changing demands of a rapidly evolving world, which requires multiple approaches to natural and / or social phenomena and which requires the adoption of effective strategies to achieve all its goals, implies the active involvement of society as a whole to focus on its main concern: MAN. Among the attributes of this society can be listed: change, transformation, equal opportunities, continuous training, cooperation, technology evolution, concern for people and their needs in terms of development, integration and innovation.The central element of society, an element that can contribute in a valuable and radical way to the evolution of all the society’s components is EDUCATION. Inclusive education is a complex, long-term process that requires continuous analysis, change, and construction to achieve inclusive policies and practices and lay the groundwork for an inclusive culture. Inclusive education emerged as a natural reaction of society to its obligation to provide the necessary framework and conditions imposed by the specifics of education of people with special educational needs. Every child is understood as an active participant in learning and teaching and because each brings with it in the complex process of learning and development an experience, a learning style, a social model, a specific interaction, a personal rhythm, a way of approaching , a cultural context to which it belongs. en_US
dc.description.abstract Adaptarea la permanentele cerinţe schimbătoare ale unei lumi care evoluează rapid, care necesită abordări multiple ale fenomenelor naturale şi/ sau sociale şi care impune adoptarea de strategii eficiente în vederea atingerii tuturor obiectivelor sale, presupune implicarea activă a întregii societăţi pentru a pune în centrul preocupărilor sale OMUL. Printre atributele acestei societăţi se pot enumera: schimbarea, transformarea, egalitatea şanselor, continua formare, cooperarea, evoluţia tehnologiei, preocuparea pentru oameni şi pentru nevoile lor în ceea ce priveşte dezvoltarea, integrarea şi inovarea. Elementul central al societății, element care poate contribui în mod valoros și radical la evoluţia tuturor elementelor componente ale societăţii este EDUCAŢIA. Educaţia incluzivă este un proces complex, de durată care necesită analize, schimbări şi construcţii continue pentru a realiza politici şi practici incluzive şi a asigura bazele unei culturi incluzive.Educaţia incluzivă a apărut ca o reacţie firească a societăţii la obligaţia acesteia de a asigura cadrul necesar şi condiţiile impuse de specificul educaţiei persoanelor cu cerinţe educative speciale. Fiecare copil este înţeles ca un participant activ la învăţare şi predare şi pentru că fiecare aduce cu sine în procesul complex al învăţării şi dezvoltării o experienţă, un stil de învăţare, un model social, o interacţiune specifică, un ritm personal, un mod de abordare, un context cultural căruia îi aparţine. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Inclusive education en_US
dc.subject Educational perspective en_US
dc.subject Inclusive practices en_US
dc.subject Facilitators en_US
dc.subject Educational integration en_US
dc.subject Educație incluzivă en_US
dc.subject Perspectivă educaţională en_US
dc.subject Practici incluzive en_US
dc.subject Factori facilitatori en_US
dc.subject Integrare educaţională en_US
dc.title Educația incluzivă – probleme actuale, experiențe și perspective en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account