Abstract:
There is a tendency lately in researches to give the term dyslexia the status of a global term, which
many authors use as a reading and writing disability. Viewed from several perspectives, dyslexia is not a
disease, but rather, a complex condition, accompanied by a diverse symptomatology, a cognitive
particularity with a multifactorial character of the etiology which is present throughout life. This
particularity or the development phenomenon does not depend on the level of intelligence and under
appropriate environmental conditions does not become a deficiency.
Description:
În ultimul timp în literatura de specialitate se conturează tendinţa de a conferi termenului dislexie
statut de termen global pe care, mai mulţi autori îl folosesc atât pentru incapacităţile de citire cât şi pentru
cele de scriere. Privită din mai multe perspective, dislexia nu este o boală, ci mai curând, o stare complexă,
însoţită de o simptomatologie diversă, o particularitate cognitivă cu un caracter multifactorial al etiologiei,
prezentă pe tot parcursul vieţii. Această particularitate sau fenomen al dezvoltării, nu depinde de nivelul de
inteligenţă şi în condiţii potrivite de mediu, nu devine deficienţă.