dc.contributor.author |
ANGHEL, Maria Laura |
|
dc.contributor.author |
PRUNĂ, Nicoleta Daniela |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-07T10:15:41Z |
|
dc.date.available |
2022-06-07T10:15:41Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
ANGHEL, Maria Laura, PRUNĂ, Nicoleta Daniela. Bune practici ale educației speciale și incluzive. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 366-373. ISBN 978-9975-46-480-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-480-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3383 |
|
dc.description |
Articolul de față își propune să evidențieze importanța strategiilor psihopedagogice în dezvoltarea
competențelor cognitiv-comportamentale la elevii cu deficiență mintală integrați în învățământul de masă.„Educaţia incluzivă presupune un proces permanent de îmbunătăţire a instituţiei şcolare, având ca
scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane, pentru a susţine participarea la procesul
de învăţământ a tuturor elevilor din cadrul unei comunităţi‖ (MEN&UNICEF, 1999; HG nr.1251/2005).
Şcoala de azi trebuie să îşi proiecteze cu claritate scopurile şi formele de sprijin adecvate pentru a primi toţi
elevii, a le asigura acoperirea nevoilor lor educaţionale şi a oferi astfel posibilitatea înfloririi unei societăţi
bazată pe accesibilitate, participare socială responsabilă şi colaborare. Pentru implementarea unei educaţii
incluzive prin formarea continuă a profesioniştilor, este necesară implicarea acestora în grupuri de presiune
pozitivă, dar şi antrenarea părinţilor şi a comunităţii ca parteneri în educaţie.
,,Scopul învățării este evoluția și, mințile noastre, spre deosebire de trupuri, pot continua să evolueze
toată viața.,, Mortimer Adler. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article aims to highlight the importance of psycho-pedagogical strategies in the development of
cognitive-behavioral skills in students with mental disabilities integrated into mainstream education.
"Inclusive education involves a permanent process of improving the school institution, aiming to exploit
existing resources, especially human resources, to support the participation in education of all students in a
community" (MEN & UNICEF, 1999; GD no. 1251/2005).
Today's school must clearly design its goals and appropriate forms of support to accommodate all
students, ensure that their educational needs are met and thus offer the opportunity to flourish in a society
based on accessibility, responsible social participation and collaboration. In order to implement an inclusive
education through the continuous training of professionals, it is necessary to involve them in positive
pressure groups, but also to train parents and the community as partners in education.
"The purpose of learning is evolution, and our minds, unlike bodies, can continue to evolve throughout
life." Mortimer Adler. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Strategia didactică |
en_US |
dc.subject |
Activizarea instruirii |
en_US |
dc.subject |
Comunicarea didactică eficientă |
en_US |
dc.subject |
Învățarea interactivă |
en_US |
dc.subject |
Elaborarea în comun a obiectivelor învățării |
en_US |
dc.subject |
Demonstrația |
en_US |
dc.subject |
Aplicația și feedbackul |
en_US |
dc.subject |
Evaluarea continuă a învățării |
en_US |
dc.subject |
Educație integrată și incluzivă |
en_US |
dc.title |
Bune practici ale educației speciale și incluzive |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |