REPOZITORIU UPSC

Bune practici ale educației speciale și incluzive

Show simple item record

dc.contributor.author ANGHEL, Maria Laura
dc.contributor.author PRUNĂ, Nicoleta Daniela
dc.date.accessioned 2022-06-07T10:15:41Z
dc.date.available 2022-06-07T10:15:41Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation ANGHEL, Maria Laura, PRUNĂ, Nicoleta Daniela. Bune practici ale educației speciale și incluzive. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 366-373. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3383
dc.description Articolul de față își propune să evidențieze importanța strategiilor psihopedagogice în dezvoltarea competențelor cognitiv-comportamentale la elevii cu deficiență mintală integrați în învățământul de masă.„Educaţia incluzivă presupune un proces permanent de îmbunătăţire a instituţiei şcolare, având ca scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane, pentru a susţine participarea la procesul de învăţământ a tuturor elevilor din cadrul unei comunităţi‖ (MEN&UNICEF, 1999; HG nr.1251/2005). Şcoala de azi trebuie să îşi proiecteze cu claritate scopurile şi formele de sprijin adecvate pentru a primi toţi elevii, a le asigura acoperirea nevoilor lor educaţionale şi a oferi astfel posibilitatea înfloririi unei societăţi bazată pe accesibilitate, participare socială responsabilă şi colaborare. Pentru implementarea unei educaţii incluzive prin formarea continuă a profesioniştilor, este necesară implicarea acestora în grupuri de presiune pozitivă, dar şi antrenarea părinţilor şi a comunităţii ca parteneri în educaţie. ,,Scopul învățării este evoluția și, mințile noastre, spre deosebire de trupuri, pot continua să evolueze toată viața.,, Mortimer Adler. en_US
dc.description.abstract This article aims to highlight the importance of psycho-pedagogical strategies in the development of cognitive-behavioral skills in students with mental disabilities integrated into mainstream education. "Inclusive education involves a permanent process of improving the school institution, aiming to exploit existing resources, especially human resources, to support the participation in education of all students in a community" (MEN & UNICEF, 1999; GD no. 1251/2005). Today's school must clearly design its goals and appropriate forms of support to accommodate all students, ensure that their educational needs are met and thus offer the opportunity to flourish in a society based on accessibility, responsible social participation and collaboration. In order to implement an inclusive education through the continuous training of professionals, it is necessary to involve them in positive pressure groups, but also to train parents and the community as partners in education. "The purpose of learning is evolution, and our minds, unlike bodies, can continue to evolve throughout life." Mortimer Adler. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Strategia didactică en_US
dc.subject Activizarea instruirii en_US
dc.subject Comunicarea didactică eficientă en_US
dc.subject Învățarea interactivă en_US
dc.subject Elaborarea în comun a obiectivelor învățării en_US
dc.subject Demonstrația en_US
dc.subject Aplicația și feedbackul en_US
dc.subject Evaluarea continuă a învățării en_US
dc.subject Educație integrată și incluzivă en_US
dc.title Bune practici ale educației speciale și incluzive en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account