dc.contributor.author |
MAXIMCIUC, Victoria |
|
dc.contributor.author |
CORCEVOI, Nadejda |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-07T10:03:59Z |
|
dc.date.available |
2022-06-07T10:03:59Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
MAXIMCIUC, Victoria, CORCEVOI, Nadejda. Dezvoltarea psihomotricității la copiii cu dizabilitatea mintală. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 361-366. ISBN 978-9975-46-480-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-480-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3382 |
|
dc.description |
În articol se abordează problema dezvoltarea psihomotricității la copiii cu dizabilitatea mintală. Este
argumentată necesitatea cercetării psihomotricității la acești copii. Este prezentate rezultatele
experimentului de constatare: scaderea vitezei, forței, îndemnării, rezistenței, orientarii spațiale,
accentuarea sinchineziilor. S-a elaborat experiment formativ. Experimentul formativ s-a bazat pe formarea
exactității și coordonării mișcărilor și acțiunilor; corectarea deficiențelor psihomotorii; îmbunătățirea
coordonării mână-ochi;îmbunătățirea activității senzorial-perceptive;dezvoltarea coordonării
auditive;formarea orientării spațio-temporale. La sfărțit sunt formulate concluzii. |
en_US |
dc.description.abstract |
In this article is described the problem of development of psychomotor skills at children with mental
disabilities. There is justified the need of research of psyhomotority at these children. The results of the
finding experiment are following: decrease in speed, strength, exhortation, endurance, spatial orientation,
accentuation of synkinesia. There has been developed the training experiment. It was based on the formation
of accuracy and coordination of movements and actions; correction of psychomotor deficiencies; improving
hand-eye coordination; improving sensory-perceptual activity; development of auditory coordination;
formation of spatio-temporal orientation. At the end conclusions are drawn. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Mental disabilities |
en_US |
dc.subject |
Development of psychomotor skills at children |
en_US |
dc.subject |
Dizabilitatea mintală |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltarea psihomotricității la copii |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea psihomotricității la copiii cu dizabilitatea mintală |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |