REPOZITORIU UPSC

Atitudinea societății față de integrarea socială a copiilor cu cerințe educaționale speciale

Show simple item record

dc.contributor.author DIȚA, Maria
dc.contributor.author NEGREA, Adelina
dc.date.accessioned 2022-06-07T09:33:07Z
dc.date.available 2022-06-07T09:33:07Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation DIȚA, Maria, NEGREA, Adelina. Atitudinea societății față de integrarea socială a copiilor cu cerințe educaționale speciale. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 354-361. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3381
dc.description Cercetările neurologice arată că primii ani de viață joacă un rol cheie în dezvoltarea creierului copiilor. Efectiv, orice afecțiune a copilului se dezvoltă odată cu creșterea acestuia în cazul neacordării sprijinului și resurselor necesare de prevenție, adaptare și funcționare adecvată. Factorii genetici, biologici și psihoemoționali influențează în mare parte patologiile nou-născuților și dezvoltarea lor cognitiv comportamentală ulterioară. Copii cu cerințe educaționale speciale nu aparțin nivelului obișnuit al așteptărilor față de copii, ei nu se adaptează cu ușurință și nu percep instinctele într-o modalitate simplă, ci necesită a fi învățați cum să facă o acțiune tipică. Din lipsa posibilităților de a avea un limbaj corespunzător fluent, o dezvoltare cognitivă și senzorială obișnuită sau chiar a dizabilității locomotorii copii cu nevoi speciale nutresc deseori o atitudine negativă, neplăcută și inutilă pentru societate, aceștia fiind separați și marginalizați. Acest fenomen reprezintă o piedică în dezvoltarea societății, ignorându-se dreptul la educație, creșterea și formarea unei imagini de sine încrezute, cu perspective pentru viitor, profesionale și familiale, întemeierea valorilor interumane, relațiilor sociale și crearea personalității. en_US
dc.description.abstract Neurological research shows that the first years of life play a key role in the development of children's brains. Indeed, any condition of the child develops as he or she grows up if the necessary support and resources for prevention, adaptation and proper functioning are not provided. Genetic, biological and psycho-emotional factors largely influence the pathologies of newborns and their subsequent cognitive behavioral development. Children with special educational needs do not belong to the usual level of expectations towards children, they do not adapt easily and do not perceive instincts in a simple way, but need to be taught how to do a typical action. Due to the lack of possibilities to have a fluent language, a normal cognitive and sensory development or even locomotor disability, children with special needs often have a negative, unpleasant and useless attitude towards society, as they are separated and marginalized. This phenomenon is an obstacle in the development of society, ignoring the right to education, growth and the formation of a confident self-image, with perspectives for the future, professional and family, the establishment of interpersonal values, social relationships and personality creation. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Child development en_US
dc.subject Normality en_US
dc.subject Adaptation en_US
dc.subject Special educational needs en_US
dc.subject Societal attitude en_US
dc.subject Dezvoltarea copilului en_US
dc.subject Normalitate en_US
dc.subject Adaptare en_US
dc.subject Cerințe educaționale speciale en_US
dc.subject Atitudinea societății en_US
dc.title Atitudinea societății față de integrarea socială a copiilor cu cerințe educaționale speciale en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account