REPOZITORIU UPSC

Bilingvismul în tulburarea spectrului autist

Show simple item record

dc.contributor.author CIOBANU, Adriana
dc.contributor.author GHERGHELIGIU, Angela
dc.date.accessioned 2022-06-06T09:17:18Z
dc.date.available 2022-06-06T09:17:18Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation CIOBANU, Adriana, GHERGHELIGIU, Angela. Bilingvismul în tulburarea spectrului autist. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 317-322. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3376
dc.description În contextul integrării școlare - bilingvismul este unul dintre cele mai discutabile aspecte. E intuitiv faptul ca copiii cu dezvoltare tipică și atipică cu bilingvism sunt subestimați pentru că nu știu să se exprime. Vechea noțiune conform căreia bilingvismul ar putea „confunda‖ un copil a fost mult timp respinsă de un număr mare de cercetări care sugerează tocmai contrariul. Încă din copilărie, persoanele dintr-un mediu bilingv prezintă avantaje în anumite sarcini cognitive. Mai mult, există dovezi că persoanele bilingve au performanțe mai bune la sarcinile care indică înțelegerea socială, rezultând din capacitatea de a naviga prin complexitatea mai multor culturi. Cu toate acestea, dacă aceste avantaje se aplică și copiilor cu tulburare de spectru autist rămâne un subiect controversat. en_US
dc.description.abstract In the context of school integration - bilingualism is one of the most debatable aspects. It is intuitive that children with typical and atypical development with bilingualism are underestimated because they do not know how to express themselves.The old notion that bilingualism could "confuse" a child has long been refuted by a large body of research that suggests quite the opposite. As early as infancy, persons in a bilingual environment show advantages in certain cognitive tasks. Furthermore, there is evidence that bilingual persons perform better on tasks indicative of social understanding stemming from the ability to navigate the intricacies of more than one culture. Nevertheless, whether these advantages also apply to children with ASD remains a controversial topic. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Bilingualism en_US
dc.subject Bilingvismul en_US
dc.subject Autist en_US
dc.title Bilingvismul în tulburarea spectrului autist en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account