Abstract:
The article proposes a presentation of the framework for professional practice activities, in the
specialization in special education, for students from Bucharest, during the COVID-19 pandemic. Starting
from the presentation of the organizational and operational structures established and fulfilled in the
previous years, it is presented the way of accomplishing and finish the professional practice from the 2nd
semester of the academic year 2029-2020. On planning activities for the current academic year, far from
establishing clear lines of organization, are brought to the attention characteristics of the professional
practice, questions addressed to those involved are asked. It is necessary cooperation and involvement in
finding the best solutions, to transform a crisis in a context of adaptation and creative development.
Description:
Articolul își propune o prezentare a cadrului de desfășurare a activităților de practică profesională în
domeniul psihopedagogiei speciale, a studenților din București, în perioada pandemiei COVID-19. Pornind de
la prezentarea structurilor de organizare și funcționare stabilite și îndeplinite în anii anteriori, se trece în
revistă modalitatea de desfășurare și finalizare a practicii profesionale din semestrul al 2-lea al anului
universitar 2019-2020. În ceea ce privește planificarea activităților pentru anul universitar în curs, departe de
a stabili linii clare de organizare, se aduc în atenție caracteristici specifice ale practicii profesionale din
domeniu, se pun întrebări adresate celor implicați și se subliniază necesitatea cooperării și a implicării în
găsirea celor mai bune soluții, pentru transformarea unei situații de criză într-un context de adaptare și
dezvoltare creativă.