Abstract:
Auditory-verbal rehabilitation of children with hearing impairments for several decades is one of the
most important issues in correctional pedagogy, especially deaf pedagogy.
Specialists in the education of children with hearing impairments consider the Ling Method as one of
the most effective methods of hearing training and because it is sequential, orderly, and consistent. It covers
four aspects of verbal communication: accuracy, speed, effort saving (absence of exaggerated articulatory
movements), and flexibility. It is desired, through this method, to develop in the child the ability to control
his voice and to use the suprasegmental characteristics of the language (strength, intensity).
Description:
Reabilitarea auditiv-verbală a copiilor cu deficiențe de auz timp de mai multe decenii este una dintre
cele mai importante probleme în pedagogia corecțională, în special a surdopedagogiei.
Specialiștii în educația copiilor cu deficiente auditive consideră Metoda Ling ca fiind una dintre cele
mai eficiente metode de antrenament auditiv și datorită faptului că este secvențială, ordonată și consistentă.
Vizează patru aspecte ale comunicării verbale: acuratețea, viteza, economia de efort (absența mișcărilor articulatorii exagerate) și flexibilitatea. Se dorește, prin această metoda, să se dezvolte la copil abilitatea de
a-și controla vocea și de a utiliza caracteristicile suprasegmentale ale limbajului (tăria, intensitatea).