dc.contributor.author |
POP, Violeta |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-31T12:20:37Z |
|
dc.date.available |
2022-05-31T12:20:37Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
POP, Violeta. Ferestre către copilul cu cerințe educaționale speciale. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 114-120. ISBN 978-9975-46-480-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-480-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3328 |
|
dc.description |
În lumea contemporană, profesorilor le revine sarcina nu doar de a educa elevii, ci de a-și pune
umanitatea la bătaie, pentru a lua decizii pentru fiecare caz în parte, adică pentru a personaliza intervenția
educațională. Asemeni elevilor lor, profesorii sunt și ei unici, ceea ce determină unicitatea relației profesor elev. Această unicitate a relației este necesară în activitatea cu copiii cu cerințe speciale, care au nevoie de
o mai mare flexibilitate a relațiilor interumane.Profesorul își pregătește elevii pentru viitor într-o lume care
evoluează într-un ritm amețitor. Modelul educațional unic, care se potrivește tuturor este condamnat să
eșueze chiar și în cazul elevilor tipici, cu atât mai mult în cazul elevilor cu dizabilități. |
en_US |
dc.description.abstract |
In the contemporary world, a teacher's duty is not only to teach it's students, but to put it's humanity to
the test, to make decisions for each case, so that they can personalize the educational interventions. Just like
the students, their teachers are also unique, fact that lead to a unique bond between the teacher and it's
student. This unique bond is necessary in the activity with children with special needs, children who need a
bigger flexibility of interpersonal relationships. The teacher prepares it's students for a future in a world
who is rapidly evolving. The unique educational model fits everyone but is deemed to fail even with normal
students, even more so in the case of special needs students. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare psihică |
en_US |
dc.subject |
Deficiență mintală |
en_US |
dc.subject |
Terapie |
en_US |
dc.subject |
Potențial |
en_US |
dc.subject |
Abilități |
en_US |
dc.subject |
Afecțiune |
en_US |
dc.subject |
Încredere în sine |
en_US |
dc.title |
Ferestre către copilul cu cerințe educaționale speciale |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |