REPOZITORIU UPSC

Exemple de bune practici în România - integrarea elevilor cu tulburări specifice de învățare în școala de masă

Show simple item record

dc.contributor.author OPRIȘAN, Emilia
dc.contributor.author VARTIC, Valentina
dc.date.accessioned 2022-05-31T10:57:45Z
dc.date.available 2022-05-31T10:57:45Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation OPRIȘAN, Emilia, VARTIC, Valentina. Exemple de bune practici în România - integrarea elevilor cu tulburări specifice de învățare în școala de masă. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 96-102. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3325
dc.description Problematica tulburărilor de învățare subsumează totalitatea dificultăților de scris-citit și calcul pe care un copil le experimentează pe fondul unui intelect normal. Până nu de mult, copilul cu tulburări de învățare ajungea după scurt timp petrecut în învățământul de masă să fie obligat să frecventeze o școală specială din cauza dificultăților întâmpinate în procesul de învățare. În ultimii ani s-au produs modificări semnificative în abordarea integrării acestor copii care pot fi încadrați în categoria copiilor cu cerințe educative speciale. Prin intermediul activității susținute a asociațiilor internaționale și naționale dar și a instituțiilor de stat responsabile informarea și accesul la resursele necesare sprijinirii acestor copiii a crescut considerabil și a dus la acțiuni de succes în integrarea lor școlară și socio-emoțională, care anterior nu erau posibile. Acțiunile susținute cu accent pe necesitatea integrării acestei categorii de copii în școala de masă au condus la o modificare atât în plan legislativ cât și în planul schimbării mentalității în privința acceptării diferențelor și egalității de șanse la nivelul societății. Astfel, vom prezenta o serie de bune practici atât la nivel organizatoric al structurilor legislative și de reglementare cât și la nivelul școlilor incluzive care au derulat cu succes programe de integrare a copiilor diagnosticați cu tulburări de învățare. en_US
dc.description.abstract The issue of specific learning disabilities subsumes all the difficulties of reading, writing and calculation that a child experiences against the background of a normal intellect. Until recently, the child with learning disabilities was forced to attend a special school because of the difficulties encountered in the learning process in usual schools. In recent years there have been significant changes in the approach to the integration of these children who can be included in the category of children with special educational needs. Through the sustained work of international and national associations but also of responsible state institutions, information and access to resources needed to support these children has increased considerably and led to successful actions in their school and socio-emotional integration, which were not previously possible. Actions sustained by the need to integrate this category of children in mainstream education have led to a change both in terms of legislation and in terms of changing the mentality regarding the acceptance of differences and equal opportunities in society. Thus, we will present a series of good practices both at the organizational level of the legislative and regulatory structures and at the level of inclusive schools that have successfully developed integration programs for children diagnosed with learning disabilities. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Integration en_US
dc.subject Curricular adaptation en_US
dc.subject Specific learning disabilities en_US
dc.subject Good practices en_US
dc.subject Integrare en_US
dc.subject Adaptare curriculară en_US
dc.subject Tulburări specifice de învățare en_US
dc.subject Bune practici en_US
dc.title Exemple de bune practici în România - integrarea elevilor cu tulburări specifice de învățare în școala de masă en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account