REPOZITORIU UPSC

Dificultăţi diagnostice în identificarea elevilor supradotaţi cu tulburări de învăţare

Show simple item record

dc.contributor.author BUICĂ-BELCIU, Cristian
dc.date.accessioned 2022-05-31T08:18:28Z
dc.date.available 2022-05-31T08:18:28Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation BUICĂ-BELCIU, Cristian. Dificultăţi diagnostice în identificarea elevilor supradotaţi cu tulburări de învăţare. În : Materialele conferinței științifice internaționale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chișinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 58-64. ISBN 978-9975-46-480-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-480-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3319
dc.description Deşi relativ nouă în plan conceptual, excepţionalitatea dublă a început să fie studiată şi abordată ca entitate distinctă nu numai de specialişti, dar şi la nivel şcolar, educaţional. O serie de omisiuni, inconsecvenţe şi dificultăţi îngreunează abordarea timpurie şi diferenţiată a acestei categorii distincte de cerinţe educaţionale speciale, îndeosebi în cazul elevilor supradotaţi cu tulburări de învăţare. Trei tipuri de indici diagnostici ar putea fi utili în identificarea corectă a necesităţilor educaţionale şi planificarea adecvată a sarcinilor instructiv-educative. en_US
dc.description.abstract While still new as a concept, dual exceptionality has begun being studied and approached as a distinct entity not just by specialists, but at educational, school level. A series of omissions, inconsistencies, and difficulties burden the early differentiated approach of this distinct category of special educational needs, mostly for gifted students with learning disabilities. Three types of diagnosis criteria might be proven useful to the proper identification of educational needs and for the adecquate planning of instructional-educational tasks. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Dual exceptionality en_US
dc.subject 2E children en_US
dc.subject Special educational needs en_US
dc.subject Gifted education en_US
dc.subject Learning disabilities en_US
dc.title Dificultăţi diagnostice în identificarea elevilor supradotaţi cu tulburări de învăţare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account