Abstract:
The Inclusive School Psychopedagogy Master's Degree is one of the oldest master's programs in the
Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Bucharest. This master's program has been
designed since the mid-90s, the TEMPUS projects having a substantial role in its development. The multiple
changes in the academic and social fields have required the reform of the Inclusive School Psychopedagogy
master's program and the transition to a new master's program based on clusters, which led to staff savings
and more flexibility. The Inclusive School Psychopedagogy Master's Degree concretizes the international
experience of the Special Psychopedagogy department acquired through partnership projects with
prestigious universities abroad and through the ensured training leads to the formation of competencies
according to Romanian and European quality standards, in the perspective of practicing the profession in a
competitive continuous change of the society.
Description:
Masterul Psihopedagogia Școlii Incluzive este unul dintre cele mai vechi programe de master din
Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București. Acest program de master a fost
gândit, încă de la mijlocul anilor ‖90, un rol substanțial în dezvoltarea sa avându-l proiectele TEMPUS.
Multiplele schimbări din domeniul academic, dar și social au impus reformarea programului de master
Psihopedagogia Școlii Incluzive si trecerea la un nou program de master bazat pe clustere, acesta
conducând la economie de personal și o flexibilitate mult mai mare. Masterul Psihopedagogia Școlii
Incluzive concretizează experiența internațională a departamentului Psihopedagogie Specială dobândită
prin proiecte de parteneriat cu universități prestigioase din străinătate iar prin pregătirea asigurată
conduce la formarea unor competențe conforme standardelor calitative românești și europene, în
perspectiva exercitării profesiei în condițiile competitivității, într-o societate în continuă schimbare.