dc.contributor.author |
RUSNAC, Virginia |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-30T09:23:26Z |
|
dc.date.available |
2022-05-30T09:23:26Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
RUSNAC, Virginia. Implementarea educației incluzive în Republica Moldova: provocări, realizări și viziuni. În : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale „Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv”, Chişinău, 10 decembrie 2020. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2020, pp. 8-18. ISBN 978-9975-46-480-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-480-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3312 |
|
dc.description.abstract |
Semnatară a Convenției ONU privind drepturile copilului (în noiembrie 2019 au fost
marcați 30 de ani de la adoptarea Convenției ONU privind drepturile copilului, iar în decembrie
2020 vor fi însemnați 30 de ani de la ratificarea acesteia de către Republica Moldova), cât și a
Convenției ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități (în august 2020 au fost marcați 10
ani de la ratificarea de către țara noastră a Convenției), Republica Moldova și-a asumat
responsabilitatea să schimbe legile, politicile și practicile care vizează protejarea și promovarea
drepturilor copiilor, să asigure copiilor o bună securitate socială şi condiţii pentru dezvoltare
intelectuală şi fizică cât mai completă, să realizeze dreptul tuturor copiilor la educație într-un
sistem de educație incluziv asigurat la toate nivelurile. În acest mod, Republica Moldova s-a raliat
tendințelor profilate pe plan internațional și dezideratelor promovate de cele mai importante mișcări
globale în susținerea educației pentru toți. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație incluzivă |
en_US |
dc.title |
Implementarea educației incluzive în Republica Moldova: provocări, realizări și viziuni |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |