REPOZITORIU UPSC

Aspecte ale inteligenței emoționale în managementul stresului la copii de vârstă școlară mică

Show simple item record

dc.contributor.author NICULĂEȘ, Ana
dc.date.accessioned 2022-05-20T10:30:18Z
dc.date.available 2022-05-20T10:30:18Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation NICULĂEȘ, Ana. Aspecte ale inteligenței emoționale în managementul stresului la copii de vârstă școlară mică. În: Conferința practico-științifică cu participarea internațională Practica psihologică modernă, 26-28 septembrie 2014. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2015, pp. 124-129. ISBN 978-9975-46-231-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-231-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3274
dc.description.abstract The article emphasizes the influence of the mediators: perceived locus of control, the severity of the stress, the emotions perceived and the perceived efficiency of the coping strategies at elementary school children. Coping is the process through which people regulate their behavior and emotions in situations of psychological stress. This is one of the five areas of emotional intelligence identified by R. Bar-On. In the article are presented the procedure and results of the research, which is based on a sample of 17 institutions from Chisinau. As well we offer recommendations for teachers how to develop abilities of emotional intelligence during lessons and are offered argument in favor of teaching emotional intelligence in schools. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Emoțional intelligence en_US
dc.subject Inteligența emoțională en_US
dc.title Aspecte ale inteligenței emoționale în managementul stresului la copii de vârstă școlară mică en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2014
    Conferința practico-științifică cu participarea internațională, 26-28 septembrie 2014, Chișinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account