Abstract:
Logopedic evaluation is an indispensable tool for examining language. The information
gathered from the medical record, the interview with the parents, the observation, the evaluation of the
sound articulation, the phonematic hearing, the grammatical abilities help to establish a logopedic
prognosis. The presented article contains illustrated support, revealing practical evidence of language and
communication disorders. The samples are captivating, laconic, adapted to the preschool age. The results
can be recorded in the logopedic record for the realization of the individualized intervention programs.
Description:
Evaluarea logopedică este un instrument indispensabil examinării limbajului.
Informațiile acumulate din fișa medicală, interviul cu părinții, observarea, evaluarea articulației sunetelor,
a auzului fonematic, a abilităților gramaticale ajută la stabilirea unui pronostic logopedic. Articolul
prezentat conține un suport ilustrat, relevând probe practice de examinare a tulburărilor de limbaj și
comunicare. Probele sunt captivante, laconice, adaptate vârstei preșcolarului. Rezultatele pot fi
consemnate in fișa logopedică, pentru realizarea programelor de intervenție individualizat.