Abstract:
An appropriate evaluation of phonemic hearing is capable to assure a good planning, that is
essential, if we want the child to record progress.
Establishing a relationship with the child and parent are the basis of interaction through any
qualitative assessment.
Phonemic hearing assessment and treatment are in close contact and both must arise in parallel.
We must be prepared to reevaluate, what can and what cannot be donne by the child, as the
treatment progresses. This requires a change in the time of the evaluation results of phonemic hearing and
plan objectives.
Description:
O bună evaluare a auzului fonematic poate să asigure și o bună planificare a obiectivelor, ceea ce
este esențial, dacă dorim ca copilul să înregistreze progrese.
Stabilirea unei relații cu copilul și părintele prin interacțiune constitue baza oricărei evaluări
calitative.
Evaluarea și tratamentul auzului fonematic se află într-o strânsă legătură și ambele trebuie să
decurgă în paralel.
Trebuie să fim pregătiți pentru a reevalua, ce poate și ce nu poate îndepleni copilul, pe măsură ce
tratamentul progresează. Aceasta presupune o modificare în timp a rezultatelor evaluării auzului
fonematic și a planului obiectivelor.