REPOZITORIU UPSC

Recuperarea dificultăților de comunicare – factor important în procesul de adaptare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare

Show simple item record

dc.contributor.author CURILOV, Svetlana
dc.date.accessioned 2022-05-10T09:04:39Z
dc.date.available 2022-05-10T09:04:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation CURILOV, Natalia. Recuperarea dificultăților de comunicare – factor important în procesul de adaptare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare. În: Asistenţa logopedică: actualitate şi orizonturi : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 22-23 noiembrie, 2018. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2019, pp. 112-117. ISBN 978-9975-46-403-1. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-403-1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3209
dc.description.abstract Inclusive education offers equal opportunities to children with disabilities and access to quality education in common learning environments. Adaptation of the child with disabilities to the school environment involves several factors, among which the communication factor. The developmental specificity of children with different types of disability determines the success or failure of the act of communication. Recuperation of difficulties in this aspect helps children with disabilities to increase communication functionality and other areas of development respectively. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Communication difficulties en_US
dc.subject School adaptation process en_US
dc.subject Children with disabilities en_US
dc.subject Common learning environments en_US
dc.title Recuperarea dificultăților de comunicare – factor important în procesul de adaptare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account