Abstract:
The number of school-aged children referred for psychological assessment and psychotherapy in
our psychology clinic who are struggling with learning difficulties is in continuous growth over the years.
This paper presents the correlations between the level of learning disabilities and executive functions
impairments of children and their depressive symptoms, and also a prediction equation for the depressive
symptoms of children with learning disabilities. All data are collegted over the last three years in a centre
for research, assessment and treatment for children with mental health issues in Romania.
Description:
Numărul de copii de vârstă școlară referiți pentru evaluare psihologică și psihoterapie în clinica
noastră de psihologie care se confruntă cu dificultăți de învățare este în creștere continuă în ultimii ani.
Acest articol prezintă corelațiile dintre nivelul problemelor de învățare și cel al afectării funcțiilor
executive la copiii de vârstă școlară și simptomele lor depresive, precum și o ecuație predictivă pentru
simptomele depresive la copii cu dificultăți de învățare. Toate datele sunt colectate în ultimii trei ani într un centru de cercetare, diagnostic și tratament al copiilor cu probleme de sănătate mintală în R