dc.contributor.author |
OLĂRESCU, Valentina |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-03T10:23:55Z |
|
dc.date.available |
2022-05-03T10:23:55Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
OLĂRESCU, Valentina. Asistența logopedică: actualitate și orizonturi. În: Asistenţa logopedică: actualitate şi orizonturi : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 22-23 noiembrie, 2018. Chișinău: UPS „Ion Creangă”, 2019, pp. 14-18. ISBN 978-9975-46-403-1. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-403-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3182 |
|
dc.description |
Obiectivele activității logopezilor se extind și sunt nevoiți să activizeze și stimuleze limbajul, nu
doar să corecteze pronunția, așa cum a fost în trecut, când se lucra cu copii cu dezvoltare tipică, care au
alt spectru de tulburări. Depășirea și ameliorarea tulburărilor de limbaj se produce paralel sau concomitent
cu a celor psihice și neurologice, astfel că intervenția este globală, asupra tuturor deficitelor. Logopezii
interacționează alți specialiști pentru a interveni polimodal. In lucrare este prezentat traseul intervenției
complexe al procesului de reabilitare al copiilor cu tulburari multiple, dar si de limbaj, structurat pe
câteva paliere paralele: intervenția psihologico-pedagogico-logopedică, tratamentul medical și terapia
nemidicamentoasă. |
en_US |
dc.description.abstract |
The goals of the logopoic activity are expanding and need to activate / stimulate language, not just
to correct pronunciation, as it was in the past, when working with children with typical development who
have another spectrum of disorder. Thus, overcoming and alleviating language disorders occurs in parallel
or concomitantly with psychological and neurological ones, so that intervention is global over all deficits.
That is why the logopedies interact with other specialists to intervene in the polymodal way. In the
paper is presented the route of complex intervention of the rehabilitation process of children with multiple
disorders but also language, structured on several parallel levels: psychological-pedagogical-speech
therapy, medical treatment and non-medication therapy. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Language |
en_US |
dc.subject |
Therapies |
en_US |
dc.subject |
Multiple disorders |
en_US |
dc.subject |
Complex language disorders |
en_US |
dc.subject |
Limbaj |
en_US |
dc.subject |
Terapii |
en_US |
dc.subject |
Tulburări multiple |
en_US |
dc.subject |
Tulburări complexe de limbaj |
en_US |
dc.title |
Asistența logopedică: actualitate și orizonturi |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |