dc.contributor.author |
DOBRESCU, Constantin Marius |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-08T07:23:07Z |
|
dc.date.available |
2022-04-08T07:23:07Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
DOBRESCU, Constantin Marius. Dezvoltarea abilităților de comunicare la adolescenții cu comportament de auto-vătămare. În: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie : Materialele conferinței ştiințifice naţionale, 16 aprilie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 193-197. ISBN 978-9975-46-545-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-545-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3090 |
|
dc.description |
Articolul prezintă rezultatele obținute în urma desfășurării unui program de dezvoltare a abilităților de comunicare pentru adolescenții cu tendințe de auto-vatămare. Condițiile de pandemie au restrâns drastic aria posibilităților de relaționare de la egal la egal în rândul adolescenților, accentuând tulburările de internalizare (depresie, anxietate, retragere, singurătate). Participarea la programul de intervenție psihologică a ameliorat semnificativ stilurile de comunicare ale adolescenților, aflate în corelație cu tulburările de internalizare. La cercetare au participat 24 de adolescenți. Instrumentele de investigare au fost Scala de comunicare (Barkman și Machtmes, 2002), Chestionarul stilurilor de comunicare (S. Marcus) și ASEBA - Chestionarul de autoevaluare comportamentala (CBLC 11-18 ani, Achenbach, 2001). |
en_US |
dc.description.abstract |
The article presents the results obtained following the development of a program to improve communication skills for adolescents with self-harm tendencies. Pandemic conditions have drastically narrowed the area of peer relationships among adolescents, accentuating internalization disorders (depression, anxiety, withdrawal, loneliness). Participation in the psychological intervention program significantly improved the communication styles of adolescents, which correlated with internalization disorders. The research involved 24 adolescents. The investigative tools were the Communication Scale (Barkman and Machtmes, 2002), the Communication Styles Questionnaire (S. Marcus) and ASEBA - The Behavioral Self-Assessment Questionnaire (CBLC 11-18 years, Achenbach, 2001). |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Adolescents |
en_US |
dc.subject |
Self-harm behavior |
en_US |
dc.subject |
Communication style |
en_US |
dc.subject |
Communication skills |
en_US |
dc.subject |
Adolescenți |
en_US |
dc.subject |
Comportament de auto-vătămare |
en_US |
dc.subject |
Stil de comunicare |
en_US |
dc.subject |
Abilitate de comunicare |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea abilităților de comunicare la adolescenții cu comportament de auto-vătămare |
en_US |
dc.title.alternative |
Development of communication skills in adolescents with self-harm behaviour |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |