REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea abilităților de comunicare la adolescenții cu comportament de auto-vătămare

Show simple item record

dc.contributor.author DOBRESCU, Constantin Marius
dc.date.accessioned 2022-04-08T07:23:07Z
dc.date.available 2022-04-08T07:23:07Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation DOBRESCU, Constantin Marius. Dezvoltarea abilităților de comunicare la adolescenții cu comportament de auto-vătămare. În: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie : Materialele conferinței ştiințifice naţionale, 16 aprilie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 193-197. ISBN 978-9975-46-545-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-545-8
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3090
dc.description Articolul prezintă rezultatele obținute în urma desfășurării unui program de dezvoltare a abilităților de comunicare pentru adolescenții cu tendințe de auto-vatămare. Condițiile de pandemie au restrâns drastic aria posibilităților de relaționare de la egal la egal în rândul adolescenților, accentuând tulburările de internalizare (depresie, anxietate, retragere, singurătate). Participarea la programul de intervenție psihologică a ameliorat semnificativ stilurile de comunicare ale adolescenților, aflate în corelație cu tulburările de internalizare. La cercetare au participat 24 de adolescenți. Instrumentele de investigare au fost Scala de comunicare (Barkman și Machtmes, 2002), Chestionarul stilurilor de comunicare (S. Marcus) și ASEBA - Chestionarul de autoevaluare comportamentala (CBLC 11-18 ani, Achenbach, 2001). en_US
dc.description.abstract The article presents the results obtained following the development of a program to improve communication skills for adolescents with self-harm tendencies. Pandemic conditions have drastically narrowed the area of peer relationships among adolescents, accentuating internalization disorders (depression, anxiety, withdrawal, loneliness). Participation in the psychological intervention program significantly improved the communication styles of adolescents, which correlated with internalization disorders. The research involved 24 adolescents. The investigative tools were the Communication Scale (Barkman and Machtmes, 2002), the Communication Styles Questionnaire (S. Marcus) and ASEBA - The Behavioral Self-Assessment Questionnaire (CBLC 11-18 years, Achenbach, 2001). en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Adolescents en_US
dc.subject Self-harm behavior en_US
dc.subject Communication style en_US
dc.subject Communication skills en_US
dc.subject Adolescenți en_US
dc.subject Comportament de auto-vătămare en_US
dc.subject Stil de comunicare en_US
dc.subject Abilitate de comunicare en_US
dc.title Dezvoltarea abilităților de comunicare la adolescenții cu comportament de auto-vătămare en_US
dc.title.alternative Development of communication skills in adolescents with self-harm behaviour en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account