dc.contributor.author |
ТАНАСОВИЧ, Maria |
|
dc.contributor.author |
ГЛАВЧЕВА, Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-07T09:59:09Z |
|
dc.date.available |
2022-04-07T09:59:09Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
ТАНАСОВИЧ, Maria, ГЛАВЧЕВА, Aliona. Онлайн – обучение в колледже имени Михаила Чакира, Комрат– реалии и перспективы. În: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie : Materialele conferinței ştiințifice naţionale, 16 aprilie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 126-130. ISBN 978-9975-46-545-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-545-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3079 |
|
dc.description |
Acest articol dezvăluie realitățile și perspectivele educației online la Colegiul Mihail Chiachir din Comrat. Pandemia a provocat cea mai mare perturbare a educației din istorie și a afectat studenții și profesorii din întreaga lume. Criza educațională a afectat și calitatea educației profesionale. Au fost identificate probleme precum echipamentul tehnic insuficient al colegiului, un nivel scăzut de cunoștințe despre tehnologiile informației, precum și dificultăți în implementarea instruirii practice pe baza agenților economici. Profesorii nu erau pregătiți să ofere procesul educațional la distanță. Articolul prezintă experiența administrației colegiului în adaptarea la condițiile de urgență din educație. Pe tot parcursul anului, profesorii au fost instruiți în domeniul alfabetizării digitale, au susținut o serie de seminarii de formare și au oferit instruire sincronă elevilor de toate specialitățile. O serie de cercetări în colegiu au arătat avantajele organizării învățării online, problemele oferite de formare de calitate pentru specialiști, precum și o creștere semnificativă a calificărilor personalului didactic. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article reveals the realities and perspectives of online education at the Michael Chakir College, Comrat. The pandemic has caused the largest disruption to education in history and has impacted students and teachers around the world. The educational crisis has also affected the quality of vocational education. Problems such as insufficient technical equipment of the college, a low level of knowledge of information technologies, as well as difficulties in the implementation of practical training on the basis of economic agents were identified. College teachers were not ready to provide the educational process remotely. The article presents the experience of the college administration in adapting to emergency conditions in education. Throughout the year, college teachers were trained in digital literacy, passed a number of training seminars and provided synchronous training for students of all specialties. A number of studies in colleges have shown the advantages of organizing online learning, problems in providing quality training for specialists, as well as a significant increase in the qualifications of the teaching staff. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Pandemic |
en_US |
dc.subject |
Vocational education |
en_US |
dc.subject |
Realities |
en_US |
dc.subject |
Perspectives |
en_US |
dc.subject |
Pandemie |
en_US |
dc.subject |
Învățământul profesional-tehnic |
en_US |
dc.subject |
Educație online |
en_US |
dc.subject |
Realități |
en_US |
dc.subject |
Perspective |
en_US |
dc.subject |
Online learning |
en_US |
dc.title |
Онлайн – обучение в колледже имени Михаила Чакира, Комрат– реалии и перспективы |
en_US |
dc.title.alternative |
Online study in the college named after Mikhail Chakir, Comrat - realities and perspectives |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |